Hjälp med cykelköp för pendling + Vätternrundan

haard

Medlem
Halloj alla forumexperter!
Som rubriken lyder är jag ute efter en cykel som kan fungera dels för pendling (ca 1 mil åt varje håll) samt för mitt första Vätternrundan till sommaren.

Har fått nys om en Crescent Logic till bra pris och vad jag förstår är det en helt okej pendlarcykel. Men anser forumet att den är "bra nog" för mitt första Vätternrunda? Eller bör jag tänka annorlunda? Köpa två olika cyklar; en för pendling och en för långlopp?

Tack!

Jag skulle nog inte köra en VR på den cykeln men kan absolut se att den fungerar bra i pendling.

Köp en billig racer som du kan träna med och köra VR med.

Vill du ha en cykel som ska klara allt så köp en gravel som du kan lobba med nya hjul/däck för att göra den snabbare/mer mot pendling.

Lycka till

Vätternrundan har cyklats på standardcykel, i jeans och med träskor. Vore med andra ord osannolikt att den föreslagna cykeln inte skulle gå att ta sig runt Vättern med.

En sak som jag skulle säga är viktigt är att den aktuella cykeln är i för dig lämplig storlek. En cykel i galen storlek är i allmänhet inte värd priset oavsett vad det är, givet att du köper cykeln för att själv använda den.

Edit: Kutym om man efterfrågar åsikter om en cykel är att länka till en specifikation så att det är lätt att bilda sig en uppfattning om vad det är för cykel frågan gäller.

Det går nog att cykla VR på många vyklar men hur kul är det med jeans och träskor :-)
Köp en bättre gravel, typ Scott, Specialized etc, gärna beggad så får du bra pris. Kommer funka perfekt både för pendling och VR.

Det går nog att cykla VR på många vyklar men hur kul är det med jeans och träskor :-)
Köp en bättre gravel, typ Scott, Specialized etc, gärna beggad så får du bra pris. Kommer funka perfekt både för pendling och VR.
Tack för tips! Skulle du kunna bemöda dig skicka länk till något exempel du tänker? Vet inte riktigt vad jag ska söka på...

Budget kan också vara bra att ange. Finns en tendens att förslagen kan bli dyrare än du tänkt dig annars.

Tack för tips! Skulle du kunna bemöda dig skicka länk till något exempel du tänker? Vet inte riktigt vad jag ska söka på...

Välj o vraka. Allt efter pris och inte minst storlek.

Tillbaka
Topp