Hjälp med dämpare till Scott Spark RC
Har precis köpt en begagnad Scott Spark RC Pro 2017. Pga av lite oklar servicehistorik vill jag serva dämpningen. Framgaffeln löser jag själv då det går att få tag på delar. Till dämparen verkar det svårt att få tag på delar så den tänkte jag lämna in. Till min förvåning verkar det dock inte finnas någon som fixar just Fox Scott Nude. Varit i kontakt med Sportson, Team Sportia och Trek Store. Ingen kan serva då de inte har tillgång till delar eller vill ta emot den för att skicka den vidare då jag inte köpt cykeln av dem utan hänvisar till Fox i Danmark, med tillägget att det kan ta några månader.
Då cykeln är en av de vanligare modellerna i aktuellt segment är jag lite förvånad och undrar hur ni andra gör med servicen? Finns det delar att få tag på, finns det någon firma som servar snabbare än "någon månad", finns det nya dämpare att köpa med samma mått och funktion?
Bor dessvärre i Skåne vilket verkar vara någon form av svart hål gällande fjädringsservice.
Tack på förhand
Då cykeln är en av de vanligare modellerna i aktuellt segment är jag lite förvånad och undrar hur ni andra gör med servicen? Finns det delar att få tag på, finns det någon firma som servar snabbare än "någon månad", finns det nya dämpare att köpa med samma mått och funktion?
Bor dessvärre i Skåne vilket verkar vara någon form av svart hål gällande fjädringsservice.
Tack på förhand