DavidtheDoom
Aktiv medlem
Hjälp med längd på styrstam (Kina-ram) och sadelstolpe offset
Tjena,
Försöker spika vilken längd jag ska ha på styrstam/styre på hoj som beställs från Kina.
Har idag en Triban RC 520 i size L använder 130 mm stam.
Vid min bikefit hade jag 110 mm och skulle upp till 135 mm för att få "rätt" utsträckning.
Det hade resulterat i 385 mm reach + 135 mm styrstam + 75 mm reach på styre = 595 mm
Ram jag tittar på är 402 mm reach + XX Styrstam + 77 mm reach på styre = 479 + X mm. -> ca 16 mm.
Jag lyckas inte jobba med något geometriverktyg för att få in samma mått som från min bikefit i en ram.
Är det 120 mm eller 110 mm styrstam som gäller?
Ram är +17 mm reach och jag skulle förlängas +25 mm på senaste bikefit på gamla hojen med 110 mm.
Ram 17 mm + 10 mm extra på styrstam = 27 mm.
Ytterst tacksam om någon duktig kanske kan få in måtten i ett verktyg men all form av input uppskattas!
Dumpar lite geometri data:
geometrygeeks.bike
Tilltänkt hoj:
www.lightcarbon.com
Bikefit från ART-V.
Datablad på nuvarande hoj:
Försöker spika vilken längd jag ska ha på styrstam/styre på hoj som beställs från Kina.
Har idag en Triban RC 520 i size L använder 130 mm stam.
Vid min bikefit hade jag 110 mm och skulle upp till 135 mm för att få "rätt" utsträckning.
Det hade resulterat i 385 mm reach + 135 mm styrstam + 75 mm reach på styre = 595 mm
Ram jag tittar på är 402 mm reach + XX Styrstam + 77 mm reach på styre = 479 + X mm. -> ca 16 mm.
Jag lyckas inte jobba med något geometriverktyg för att få in samma mått som från min bikefit i en ram.
Är det 120 mm eller 110 mm styrstam som gäller?
Ram är +17 mm reach och jag skulle förlängas +25 mm på senaste bikefit på gamla hojen med 110 mm.
Ram 17 mm + 10 mm extra på styrstam = 27 mm.
Ytterst tacksam om någon duktig kanske kan få in måtten i ett verktyg men all form av input uppskattas!
Dumpar lite geometri data:
Geometry Geeks
The world's biggest open geometry database. Find bikes by name or numbers. Easily compare bike geometry side-by-side.
Tilltänkt hoj:
LightCarbon Super Light Disc Brake Road Carbon Frameset With Integrated Handlebar Suppliers,Manufacturers,Factories
We are the professional manufacturer for super light road carbon frame. Inquiry now about more LightCarbon Super Light Disc Brake Road Carbon Frameset With Integrated Handlebar information.
Bikefit från ART-V.
Datablad på nuvarande hoj:
Senast ändrad: