Hjälp med ny cykel till tjejen.

Mad Charger

Aktiv medlem
Tja!

Vi är ute efter en cykel som ska pendla några km till jobbet, åka och handla, följa med ungarna på äventyr mm. Har kollat på den här https://www.rosebikes.se/rose-multistreet-300-fitness-ladies-826758 som jag tycker verkar helt ok.

Dock så vill hon provcykla en sådan eller liknande modell innan vi köper en cykel.

Har du några tips på cyklar vi kan kolla på som finns i butik i Stockholm eller vet du någon som har ovanstående cykel som hon kan få titta på och testa?

Tack på förhand.

Mad Charger sa:
Jo, men de flesta som jag hittar väger betydligt mer, +4kg typ, och är med största sannolikhet väldigt annorlunda att cykla på.

Specialized Sirrus är fina cyklar - finns i lite olika utrustningsnivåer och priser, men de finns ofta i butik på lbs. Bor du i stockholm är TCM en bra butik som ofta har ganska många cyklar hemma och smidigt med provcykling.

Rosen ser annars fin ut och troligen skulle den fungera väl även utan provkörning.

Mad Charger sa:
Jo, men de flesta som jag hittar väger betydligt mer, +4kg typ, och är med största sannolikhet väldigt annorlunda att cykla på.

Nog för att vikten kostar att få ner men de flesta märken ingen skillnad. Fokus på hjul och däck!

Rose har ju ett showroom. Är det bara rose som gäller så känns det väl inte så schysst att provcykla andra modeller?

Ser vettig ut för priset iaf.

Bengt-re sa:
Specialized Sirrus är fina cyklar - finns i lite olika utrustningsnivåer och priser, men de finns ofta i butik på lbs. Bor du i stockholm är TCM en bra butik som ofta har ganska många cyklar hemma och smidigt med provcykling.

Rosen ser annars fin ut och troligen skulle den fungera väl även utan provkörning.

Jag är övertygad om att den cykel är riktigt fin och kommer funka alldeles utmärkt men det hjälper ju inte. :)

NickPick sa:
Nog för att vikten kostar att få ner men de flesta märken ingen skillnad. Fokus på hjul och däck!

Rose har ju ett showroom. Är det bara rose som gäller så känns det väl inte så schysst att provcykla andra modeller?

Ser vettig ut för priset iaf.

Dom hade inte den cykeln på showroomet i Barkarby och hittar vi en motsvarande cykel så funkar ju det lika bra.

Som Nickpick skriver, Rose har ett showroom i Barkarby. Ring och fråga om de har den hemma, eller ställ frågan i Rosetråden här på forumet.
Liknande cykel är väl annars t.ex. Canyon Roadlite, men den "lider" ju av samma problem, dvs bara onlineförsäljning. Dock kanske det finns fler såna att titta på, finns väl några här på forumet som har t.ex.

Tillbaka
Topp