Hjälp med nytt kedjeskydd

Majrowa

Medlem
Hej! Jag har en gammal Nishiki-cykel. Kedjeskyddet har gått sönder och ramlat av och skulle vilja ha ett nytt att sätta på. Har ofta fladdriga byxor som blir smutsiga alt fastnar (har snodd runt byxan så ofta jag kommer ihåg men vill inte ha det som långsiktig lösning)

Kan nån se och hjälpa mig hitta ett kedjeskydd som passar? Om det finns. Räknar till 47-Ish taggar
F1ADED3B-B3C6-41F8-9019-406AE9AFCC73.jpeg

Har du testat att söka efter t.ex {kedjeskydd nishiki}? När jag gjorde det hittade jag t.ex. detta.

https://webshop.unicykel.se/reservd...d-shimano-48t-pro-sld-2013-graaroek-p-cg-1013

Det verkar finnas många butiker som har Nishiki-tillbehör. Jag gissar att de är bäst att gå till då du har ett "brandat" vevparti fr. Nishiki. Svårt att veta exakt vad som passar din cykel då du varken angett cykelmodell eller modell på vevpartiet.

Annars kan det ju underlätta om du vet vad det är för avstånd mellan bultarna som kedjeskyddet ska sitta fast med. Samt bultarnas dimension.

Vet ej cykelmodell eller vevpartimodell (?).

Har googlat men förstår inte vad ”Shimano” är, om det är ett annat märke eller vad det är.

Hade hoppats det skulle finnas några få standardmodeller ?

Vet ej cykelmodell eller vevpartimodell (?).

Har googlat men förstår inte vad ”Shimano” är, om det är ett annat märke eller vad det är.

Hade hoppats det skulle finnas några få standardmodeller ?
Cyklar och cykeldelar är nog lite av en djungel om man inte är insatt. Det finns hur mycket delar, "standarder" och tillbehör som helst och det gäller att veta vad som passar ihop och inte.

Shimano är en tillverkare som gör komponenter till cyklar, främst växlar, vevpartier, kuggkransar, bromsar, nav mm, men även skor.

Det lättaste om man inte är insatt alls är kanske att försöka kontakta någon återförsäljare av Nishiki-cyklar. De borde ha koll på vad det är för modell på cykel du har och vilka tillbehör som passar, samt hur man får tag på dem. Annars kanske en idé kan vara att kontakta Nishiki direkt, men jag vet inte hur villiga de är att svara på kundfrågor.

Om du vill ha mer hjälp härifrån behöver du nog ta en bild på hela cykeln så att någon här har möjlighet att identifiera vad det är för modell på den.

Tillbaka
Topp