Hjälp med storleksbeskrivning

Hejsan! Jag tänkte köpa mig en begagnad 90-tals mountainbike men är lite osäker på om storleken kommer passa mig, (Har hittat den online så kan inte prova själv). Jag är 194cm och tillverkarens måttangivelser är 26″ x 17″ 19″ ,20″. Har lite svårt att tyda detta så hade blivit så glad om någon kunde förklara det.

Tack på förhand och glad påsk!

Bästa hälsningar
Fabian Boske

Det var ett märkligt sätt att ange storleken men jag vill påstå att hjulstorleken är 26" och att ramstorlekarna sedan är tre stycken, 17", 19" och 20".

Även den största ramen kan mycket väl vara lite för liten med din längd. En överrörslängd hade varit bra att ha.

med så lite info om vad de är för cykel o vad den har för geometri så är de svårt att sia vad som passar

men på frågan om tum så vanligen så brukar 20" motsvara large ram dock en vintage 26" mtb 20" large kan som rock säger med stor risk vara för liten för 194 cm cyklist men visst rejält lång sadelstolpe och long reach styrstam så kan de funka generellt

Håll utkik efter 21-22” eller större. Med 194 stolta så behöver du något rejält. Tyvärr är de större storlekarna ganska ovanliga på begagnatmarknaden, men håll utkik så dyker det förr eller senare upp något.

Spännande planer, vad tänker du dig för bygge!

Tillbaka
Topp