Pfaff
Aktiv medlem
Hjälp med tubeless
En CO2-patron är din vän i nöden.Har du nått klockrent trick som alltid funkar även med bara liten handpump får du gärna dela med dig ! :-)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En CO2-patron är din vän i nöden.Har du nått klockrent trick som alltid funkar även med bara liten handpump får du gärna dela med dig ! :-)
Hmm.... Jag har en teori om varför det inte fungerade på mina landsvägsdäck. Jag körde på fälgband från Specialized, men jag tror att jag köpte 26 mm, och jag tror att insidan på mina fälgar är för smal för 26 mm:s band så att däcksidan inte bottnar?Det jag har gjort fel är att tejpen inte gått ner i profilen. När man drar åt ventilen, och tejpen inte går ner i profilen, så deformeras tejpen vid ventilen. Antingen spricker tejpen eller så släpper den från kanterna och orsakar läckage.
Visa bilaga 655114
Bilden är inte helt rättvis då det sitter ett tätningsband men den visar också hur det går ner i profilen. Första gången jag tejpade om så tryckte jag inte ner tejpen utan den satt bara mot de yttre kanterna, snyggt och tätt tills ventilen kom på plats.
Efter det har jag varit mycket mer noga med att sträcka tejpen och trycka ner den i mitten och upp mot kanterna. Den är tillräckligt elastisk för att klara det. Det blir kanske inte lika rakt och snyggt men helt tätt och du kan dra åt ventilen utan problem.
Fast kanske inte med däcksmjölk i däcket eller? Flera tillverkare säger endast CO2 i nödfall? Att det åldrar vätskan supersnabbt?En CO2-patron är din vän i nöden.
Här var det frågan om att poppa i fält inte en permanent lösning. Det går alldeles utmärkt utan att däcket imploderar, latexen fattar eld eller jorden går under. Alltså nödfall.Fast kanske inte med däcksmjölk i däcket eller? Flera tillverkare säger endast CO2 i nödfall? Att det åldrar vätskan supersnabbt?
My bad. Trött då jag jobba natt.Här var det frågan om att poppa i fält inte en permanent lösning. Det går alldeles utmärkt utan att däcket imploderar, latexen fattar eld eller jorden går under. Alltså nödfall.
Du är förlåtenMy bad. Trött då jag jobba natt.
Hur många patroner har du med dig? Jag kör gravel så har 18 grams.Du är förlåten
Alltid två utifall den första pyser….Hur många patroner har du med dig? Jag kör gravel så har 18 grams.
Lärt mig så mycket på Happyride idag.Alltid två utifall den första pyser….
Troligen har du ingen vätska kvar. Vätskan stelnar med tiden.Behöver man fylla på mer vätska efter det att cykeln stått stilla över vintern? Hur mycket per däck behöver man i så fall?
Beror en del på däcket. 6-lagers dh-däck kan vara så täta att vätska finns kvar efter ett halvår. Mer "normala däck" låter vätska dunsta ut på ett par månader. Så lvg o xc-däck får man kolla ganska ofta, vilket är enkelt om man skruvar ut nålventilen o låter hjulet stå med ventilen kl. 6 en stund o använder t.ex en eker som "oljesticka".Behöver man fylla på mer vätska efter det att cykeln stått stilla över vintern? Hur mycket per däck behöver man i så fall?