Sixten Fors
Aktiv medlem
Hjälp med val av racecykel inför 2018
Mavic vid 14:37 i videon. TL rullar 15% bättre än slang. 28:or rullar lättare än 25:or.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte väl det för så roligt som det inlägget var. Jag garvade så jag pissade på mig!staine sa:TomasL sa:Om vad skulle jag luras?staine sa:Jojo vi fattar att ts är en gammal räv. Han/hen luras bara lite. Det är ju fredag :)
Sorry, långsökt internskämt. Du luras inte :)
Passar tyvärr inte in i budgeten.Tobbs sa:Merckx 525 kanske kan vara något?
TomasL sa:Tänkte väl det för så roligt som det inlägget var. Jag garvade så jag pissade på mig!staine sa:TomasL sa:Om vad skulle jag luras?staine sa:Jojo vi fattar att ts är en gammal räv. Han/hen luras bara lite. Det är ju fredag :)
Jag förstår nu varför detta forum fått det ryktet det har!staine sa:TomasL sa:Tänkte väl det för så roligt som det inlägget var. Jag garvade så jag pissade på mig!staine sa:TomasL sa:Om vad skulle jag luras?staine sa:Jojo vi fattar att ts är en gammal räv. Han/hen luras bara lite. Det är ju fredag :)
Medlem sen 2009 men bara 27 inlägg. Man måste komma in i jargongen lite ;P
Du kan ju lämpligen trycka på Rapportera-knappen i så fall, tror inte att moderatorerna sitter och okynnesläser alla trådar här...TomasL sa:Om det finns några moderatorer i detta forum så kan ni låsa denna tråd nu.
Jag tackar dom som tillfört något konstruktivt till denna tråd och min fråga.
Moderatorn kan även ta bort mitt konto ifrån detta forum. Jag kommer inte att komma tillbaka.
JTF sa:Du kan ju lämpligen trycka på Rapportera-knappen i så fall, tror inte att moderatorerna sitter och okynnesläser alla trådar här...TomasL sa:Om det finns några moderatorer i detta forum så kan ni låsa denna tråd nu.
Moderatorn kan även ta bort mitt konto ifrån detta forum. Jag kommer inte att komma tillbaka.
Ska det vara i svettotempo (25km/h snitt) så är det (1500 mil) bara 1:40 per dag om man cyklar dagligen.staine sa:Helt seriöst så är jag en beundrare av dig. Alla som cyklar >1000 mil/år är värda respekt!
Du skola icke hafva dåligt samvete, du är bra och rolig. :-)staine sa:JTF sa:Du kan ju lämpligen trycka på Rapportera-knappen i så fall, tror inte att moderatorerna sitter och okynnesläser alla trådar här...TomasL sa:Om det finns några moderatorer i detta forum så kan ni låsa denna tråd nu.
Usch börjar få dåligt samvete. Har trots allt tillfört liite, men mest trams. Dock ej elak/ond. Det vet dom som känner mig...
TomasL sa:Om det finns några moderatorer i detta forum så kan ni låsa denna tråd nu.
Det finns bättre cykelforum än detta.castrello sa:TomasL sa:Om det finns några moderatorer i detta forum så kan ni låsa denna tråd nu.
Jag vet inte riktigt vad som gjorde dig så upprörd? Staines skämt (som jag inte förstod)? Rullmotståndssnacket?
Hav lite tålamod så får du säkert goda råd ännu. Det här forumet må ha sitt rykte om du säger så, men här finns också mycket kunskap. Men som många skriver så är det svårt att välja "fel" när man köper en landsvägscykel för 50000. Lägg upp en kravlista och hitta en cykel som matchar den så gott det går. Välj gärna en cykel som är snygg också.
Åtta år sedan registrering och inte fattat hur forumet fungerar. Imponerande!TomasL sa:Om det finns några moderatorer i detta forum så kan ni låsa denna tråd nu.
Det finns mycket bättre. Där folk delar med sig av kunskap och gärna hjälper andra medcyklister oberoende av vilken dag i veckan det är.staine sa:Det finns inte bättre cykelforum än detta! Attityd, vet ej. Tycker själv den är ok. Fredagar brukar det dock balla ur, ibland. Ber åter om ursäkt för mina ev övertramp.
Vilket/vilka forum syftar du på?TomasL sa:Det finns mycket bättre. Där folk delar med sig av kunskap och gärna hjälper andra medcyklister oberoende av vilken dag i veckan det är.staine sa:Det finns inte bättre cykelforum än detta! Attityd, vet ej. Tycker själv den är ok. Fredagar brukar det dock balla ur, ibland. Ber åter om ursäkt för mina ev övertramp.
Möjligt att jag är trög och tror att detta forum ska fungera som dom flesta andra där folk hjälper varandra utan attetyd. Möjligt att jag varit medlem i åtta år men jag har nog bara varit inne på forumet högst tre gånger.Stumpy sa:Åtta år sedan registrering och inte fattat hur forumet fungerar. Imponerande!TomasL sa:Om det finns några moderatorer i detta forum så kan ni låsa denna tråd nu.
Det har jag gjort.JTF sa:Du kan ju lämpligen trycka på Rapportera-knappen i så fall, tror inte att moderatorerna sitter och okynnesläser alla trådar här...TomasL sa:Om det finns några moderatorer i detta forum så kan ni låsa denna tråd nu.
Nej, närmare tio gånger stämmer bättre.TomasL sa:Möjligt att jag varit medlem i åtta år men jag har nog bara varit inne på forumet högst tre gånger.
Undrar jag också.GoranS sa:Vilket/vilka forum syftar du på?TomasL sa:Det finns mycket bättre. Där folk delar med sig av kunskap och gärna hjälper andra medcyklister oberoende av vilken dag i veckan det är.staine sa:Det finns inte bättre cykelforum än detta! Attityd, vet ej. Tycker själv den är ok. Fredagar brukar det dock balla ur, ibland. Ber åter om ursäkt för mina ev övertramp.
TomasL sa:Det har jag gjort.JTF sa:Du kan ju lämpligen trycka på Rapportera-knappen i så fall, tror inte att moderatorerna sitter och okynnesläser alla trådar här...TomasL sa:Om det finns några moderatorer i detta forum så kan ni låsa denna tråd nu.
Yes please.jansson99 sa:Men radera ditt konto kan vi göra.
TomasL sa:Yes please.jansson99 sa:Men radera ditt konto kan vi göra.
Är detta "Sveriges trevligaste cykelforum" så vill jag inte vara en del av det!
Som sagt, jag förstår varför detta forum har det ryktet det har i cykelkretsar. Jag trodde dock att det blivit bättre men så var det tydligen inte.
Redigerat: Äh, frågan raderad eftersom du ändå vill radera ditt konto.TomasL sa:Yes please.jansson99 sa:Men radera ditt konto kan vi göra.
Är detta "Sveriges trevligaste cykelforum" så vill jag inte vara en del av det!
Som sagt, jag förstår varför detta forum har det ryktet det har i cykelkretsar. Jag trodde dock att det blivit bättre men så var det tydligen inte.
Har alltid varit fascinerad över den typen av människor som tycker att det är en bra idé att radera konto.TomasL sa:Yes please.jansson99 sa:Men radera ditt konto kan vi göra.
Om du tycker PiPPiW imponerade med att radera i runda slängar två tusen inlägg så är det inget mot vad Lillskeden presterat, som (vad det verkar) tycks ha raderat sina i runda slängar sju (7) tusen inlägg. Har man gott om fritid så gäller det att prioritera sina sysslor... :-)emmer sa:Har alltid varit fascinerad över den typen av människor som tycker att det är en bra idé att radera konto.TomasL sa:Yes please.jansson99 sa:Men radera ditt konto kan vi göra.
Historiken finns ju kvar (om man inte gör en 'pippiw' - vilket var imponerande och hedrar honom) så enda skillnaden är att man inte kan logga in. Och med tanke på tongångarna så hade ju vederbörande inte tänkt det ändå.
Är personen så karaktärslös så han inte kan låta bli att logga in och skriva något han ångrar? eller tror personen att forumet och ankdammen i cykelsverige skulle få samvetskval och beströ hans cykelstigen med palmblad för att hedra hans återkomst?
Ja ja, det är ju inte den typen av personer man blir så urbota lack på men fascinerande är dom...
Ultimate har aggressivare sittställning än många andra märkens aerohojar. Canyon vågar tack och lov tillverka cyklar för andra än stela gubbar.reachable_man sa:Canyon ultimate är riktigt bra cykel.
Nu har canyon rea på 2017 modellar passa på.
Jag skulle välja ultimate och inte aero då det är mer bekvämt om du cyklar för mer än 4 timmer