4x4.
Borgskala 19 på sista två fyrorna. Börjar man INTE tvivla om det här ihuvudtaget ska gå att klara av efter andra/tredje intervallen, så kör man för lätt.
2x20.
Borgskala nånstans runt 15-16 första halvan av intervallen och mot slutet 16-17-18. Man ska vara riktigt slut efter intervallen, men samtidigt känna att man kunde klarat några minuter till. Har man inte ätit på länge är det lätt att gå tom och börja få problem efter 30min sträcket, själv har jag en tydlig gräns vid 37min vid 1x60min cykling.
För en icke träningsvan är kanske borgskalan svår om man inte upplevt ett absolut maxtest,oavsett tar det ett tag att vänja sig vid och lära sig hur en belastning känns. Lättare är att han strävar efter att köra maximala möjliga motstånd som han klarar av på 2x20minuter, men att orka hålla hela motståndet hela vägen ut. Frusta snor på slutet, typ. Samma sak på 4x4, han ska hålla ett motstånd som han klarar av att hålla konstant även de två sista intervallerna, men det ska vara på gnällen. Han ska behöva gräva djupt.
Lycka till. Jag har också fått igång min brorsa igen, det är den bästa cyklingen när man kan hoja ihop.