glitch
Aktiv medlem
Hjälp mig välja skärmar (landsväg)
Ska komplettera min Strael med skärmar till hösten.
Vill få plats med 35-36 mm däck.
Ska givetvis vara hyggligt långa och kompletteras med kompis/egolapö.
Har tidigare bara syndat med Sks som gjort jobbet förvisso.
Kikar just nu på:
Gilles Berthoud - men här verkar valet vara 40 mm eller 50 mm och 50 blir för brett för ramen och 40 rymmer inte 35mm däck....
Pelago
pelagobicycles.com
Bike Attitude
cyclstore.se
Velo Orange 700x45
www.goldsprintshop.com
Vad är för- / nackdelar med alu vs rostfritt stål?
Jag tänker att de ska åka på och av med årstiderna så ser gärna att det inte är.ett totalt h-e att montera.
Just nu känns Pelago väldigt prisvärda men detta område är ju som bekant lika nyanserat som sadlar eller däckval ;-)
Tackelibock!
Vill få plats med 35-36 mm däck.
Ska givetvis vara hyggligt långa och kompletteras med kompis/egolapö.
Har tidigare bara syndat med Sks som gjort jobbet förvisso.
Kikar just nu på:
Gilles Berthoud - men här verkar valet vara 40 mm eller 50 mm och 50 blir för brett för ramen och 40 rymmer inte 35mm däck....
Pelago
ALUMINIUM FENDERS 700C / 45 MM
Pelago Aluminium Fenders come standard with our Capri, Hanko and Airisto models and can be installed on many other bikes.
pelagobicycles.com
Bike Attitude
Bike Attitude Alu Mattsilver 28" Skärmsats, 45mm
Silverfärgat stänkskyddsset i storlek 700x45 28" Mudguard Kit från Bike Attitude är tillverkat av robust och väderbeständigt aluminium och finns även i en praktisk matt silverfärg som matchar de flesta ramfärger. Stänkskärmsuppsättningen är kompatibel med cykeldäck upp till 700x32C. Håller dig...
Velo Orange 700x45
Velo Orange - Smooth 45 mm Aluminium Fenders - 700c, 99,90 €
VO 700c 45 mm fenders have a beautiful polished finish Like our other fenders they are extra-long to keep spray off The hardware includes 5mm polished alumi
Vad är för- / nackdelar med alu vs rostfritt stål?
Jag tänker att de ska åka på och av med årstiderna så ser gärna att det inte är.ett totalt h-e att montera.
Just nu känns Pelago väldigt prisvärda men detta område är ju som bekant lika nyanserat som sadlar eller däckval ;-)
Tackelibock!