Hjälp, spenderat 45 lax på ny racer

Kul som fan Göran, ut och rulla för livet! Jag har äntligen hittat ett intresse som gör mig lycklig som satiken - cykling. Har lagt ut säkert 60 kakor förra året på mina cyklar efter att jag sålt iväg bilen och en massa annan bråte som inte var bra för mig - bästa jag nånsin gjort! Ingen Ågren - kör!

Grattis till ett grymt köp.

Själv slängde jag iväg 25 000 på min första racer, och det enda som får mig att ångra det är tanken på att om jag nöjt mig med en 12 000 kronors-cykel, hade jag kunnat motivera att jag ska köpa en ny och riktigt dyr redan till nästa säsong. Nu får jag nog cykla vidare på det jag har i fem år till i alla fall.

Med det du har köpt lär du aldrig behöva känna så.

Förefaller vara ett utmärkt köp! Cykla är ju hälsofrämjande, den cykeln leder förmodligen till att du kommer leva tio år längre än om du avstått. Cykla ofta, länge och med vällust på den.

Jag känner aldrig ångest över att köpa prylar som jag använder ofta, länge och gärna. Däremot att köpa (billig) skit och lägga oanvänt i ett förråd, det ger mig ångest.

rback skrev:
-------------------------------------------------------
> Om du vill ha balans i svaren och inläggen så
> fråga på något annat forum. Typ ett bilforum.

Eller fråga ett ex till en cykelnörd så kanske du får ett svar som inte riktigt stämmer med vad vi här skrivit...

Allt är en fråga om självbedrägeri, behöver jag verkligen en hoj med 3,7" däck?!? Självklart! ;)

Om den passar dig perfekt så är det bara att gratulera, den ser kanon ut! Den kommer du att vilja cykla ofta och länge med :)

> alexcykel skrev:
> --------------------------------------------------
> Det är inte mer än tio år sedan Pantani
> vann Touren på en hoj som skulle varit
> underlägsen en 1500 euro
> preisknüller från Radsport bornmann idag.
>
>>olaf skrev:
Jag vill också ha en preisknüller!

Kolla här Olaf, i detta test prövar de 18 st "Echte Preisknüller mussten es sein, die die RoadBIKE-Redaktion zum Test erreichen sollten. Klar, was das bedeutet: Alu statt Carbon, Ausstattung auf Ultegra-Niveau."

http://www.roadbike.de/test/bikes/test-18-ultegra-rennraeder.68708.9.htm

Du kommer att ångra dig när tillverkarna pumpar ut nytt i höst Campa med 11 delat osv osv, hade du spenderat 15000:- hade du nog inte brytt dig.

Det är lugnt, du sitter med Campareglage som ser ut som Campa ska :-) Det är bara Shimanofanatikerna som väntar på att ta teget över till Campagnolo när dom nya fula reglagen kommer i höst(dom som inte vågat tidigare trots lägre vikt och bättre funktion). ;-) Det enda som du behöver bekymra dig om dom näsmaste åren är vanliga slidelar -cykelvalet du gjort är grymt :-D T

Barnis skrev:
> Du kommer att ångra dig när tillverkarna pumpar
> ut nytt i höst Campa med 11 delat osv osv, hade
> du spenderat 15000:- hade du nog inte brytt dig.

ähh, det är ju bara smart, han får ju grymt mycket bättre hoj för mindre pengar. o 11 delar, kommer det spela sån stor roll, jag tror då inte det

Tillbaka
Topp