Hjälp; Tips och råd Mtb köp instegscyckel

Hej Alla !

Tänkte köpa en MTB hard trail i prisklassen 5000-10000. Behöver er hjälp på förslag då jag ser att ni har kunskap i dessa forum.

Vill kunna köra asfalt dit jag ska köra i skogen sen grus stigar. blandad körning lite som allround.

Är tacksam för all hjälp ❤

Sitter i exakt samma sits, så jag hakar på tråden istället för att skapa en ny!
186 lång, 103kg av ister och chipstuttar som nu ska bort! Prio är grusväg och stigar! Har förstått att jag bör ha Large ram och 29tums fälg/däck. Mer än så har jag inte förstått. Liknande budget som Loveandlight. Vill ha en prisvärd hoj att testa på med för att se om det är min grej. Jag har tittat åt scotts aspect serie, är den något att ha?

1122.jpg

1133.jpg

Det är alltså samma modell, fast finns i två olika färger.

Pris ca 10320 SEK och frakt ca 570 SEK.

Ja, det ÄR något över 10 tusen, men ganska oslagbart prisvärt med tanke på att man får en stabil boost-framgaffel med genomgående 15x110 mm TA-axel, DT Swiss-hjul och en fin, modern och pålitlig Shimano SLX 1x12 drivlina, med XT-bakväxel.

Dessutom gängat vevlager 73 mm BSA vilket många brukar se som en stor fördel, pga mycket enklare att byta vevlager i framtiden då, jämfört med Press-Fit (PF) som ofta kräver anpassade verktyg och lite handlag och känsla.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp