Hjälp! Tips om pendlingcykel

Hallå alla glada!

Japp, då har man pluggat klart, fått en redig anställning och behöver då en cykel att ta sig till jobbet. Jag är en man på 187 cm som är ute efter en cykel att pendla till jobbet. Avståndet är sådär 20 min i stadsmiljö. Jag har ingen större ambitioner på att motionera med cykeln utan letar något som för pendling primärt. Kollat på en del stadshybrider som jag tycker verkar smidiga och "inte så tunga" Märker dock snabbt att det här med cyklar är en djungel. Tacksam om någon av er som är cykelintressade kunde hjälpa mig med tips på bra cyklar. Tänkte mig en budget på 6-8 tusen. Får man något kördugligt på det tro?

Vänlig hälsning

Undvik dämpad framgaffel. Kolla XXL (märket White). Kolla här på forumet, finns ett flertal trådar på senaste som berör samma sak (använd Google istf den interna sökmotorn då den suger).

Var någon som tipsade om den här i någon annan tråd:

Men vilken cykel som helst i prisklassen du anger fixar 20 min i stadsmiljö. Skärmar och plats för skapligt breda däck (37mm) är trevligt vid pendling.

Att tänka på är vilka förvarningsmöjligheter du har på jobbet. Står den parkerad ute på stan är det kanske bra att ha något lite billigare och mer diskret för att minska stöldrisken. Se också till att få in ett ordentligt lås i budgeten.

Tillbaka
Topp