Hjärtflimmer - Frågor
Vid 5-6 tillfällen under det senast året har jag drabbats av misstänkt hjärtflimmer. Det brukar triggas av en rejäl hårdkörning typ backryck. Pulsen går vid sådana tillfällen upp till ca 220 (maxpuls ca 195) i någon minut men faller därefter relativt snabbt tillbaka till mer normal. Därefter brukar den dock förbli ca 10-20 slag högre än normalt, och lite fladdrig. Utan pulsmätare skulle jag nog inte märka så mycket mer än att jag troligtvis skulle tröttna tidigare än vanligt, dvs jag mår inte dåligt.
Nu går jag på utredning hos allmän läkare och har gjort vanligt ekg samt arbets ekg. Inga konstigheter har uppmärksammats, och jag tränar på ungefär som tidigare, men mina frågor är.
Har ni blivit sämre, dvs har hjärtflimret förvärrats efterhand? Har ni lagt om träningen på något vis? Har det t o m försvunnit efter en tid?
Nu går jag på utredning hos allmän läkare och har gjort vanligt ekg samt arbets ekg. Inga konstigheter har uppmärksammats, och jag tränar på ungefär som tidigare, men mina frågor är.
Har ni blivit sämre, dvs har hjärtflimret förvärrats efterhand? Har ni lagt om träningen på något vis? Har det t o m försvunnit efter en tid?