glitch
Aktiv medlem
Hjul lvg / gravel alu disc och FFWD i synnerhet
Går i tankar om att komplettera med ett par aluhjul som dels ska funka som gravelhjul dels som jag ska kunna plocka framhjulet på för blåsiga dagar för att få en lite lugnare upplevelse på racern med sina högprofilare.
Då dessa hjul mest skulle stå får alu räcka och jag hade tänkt max 4.000 kr.
Sen ska dem också finnas i lager i dessa tider så Hunt t.ex. går bort.
Snubblade äver dessa FFWD
www.bike24.de
De brukar väl använda DT nav på sina finare hjul i alla fall? Tycker på bilderna det ser ut som DT straight pull, någon som vågar gissa vilka nav det är? Hittar tyvärr inget om dem varken hos FFWD eller på google.
Ett annat alternativ är Fulcrum Rapid 5 Gravel men Fulcrum själva brukar bara ange Schwalbe Pro One som kompatibelt med deras tubeless lvg fälgar och jag undrar om inte de blir lite väl breda med id23 för asfaltsgummi?
Sen har jag ingen erfarenhet av Fulcrums hjul alls vad hållbarhet och reservdelar angår.
Då dessa hjul mest skulle stå får alu räcka och jag hade tänkt max 4.000 kr.
Sen ska dem också finnas i lager i dessa tider så Hunt t.ex. går bort.
Snubblade äver dessa FFWD
FFWD Outride FAC Laufradsatz - Centerlock - Drahtreifen / Tubeless - VR: 12x100mm | HR: 12x142mm - Shimano/SRAM HG
FFWD Outride FAC Laufradsatz - Centerlock - Drahtreifen / Tubeless - VR: 12x100mm | HR: 12x142mm - Shimano/SRAM HG
Ett annat alternativ är Fulcrum Rapid 5 Gravel men Fulcrum själva brukar bara ange Schwalbe Pro One som kompatibelt med deras tubeless lvg fälgar och jag undrar om inte de blir lite väl breda med id23 för asfaltsgummi?
Sen har jag ingen erfarenhet av Fulcrums hjul alls vad hållbarhet och reservdelar angår.
Senast ändrad: