Optimus
Medlem
Hjulet rullar dåligt, vad kan vara felet ?
Jag har problemet på mina vinterfälgar (Mavic), både fram och bak, och grabben har det på en framfälg (Linus). Alla hjul är med quick releasse och spänner man den knappt så rullar hjulet som det ska (men sitter inte fast) och fäster man det normalt blir det mycket trögrullat.
Läste på annat ställe i forumet om en som hade liknande problem och blev hänvisad till videon på Youtube med "cup-and-cone hub adjustment" (nu är inte min engelska toppenbra) men om det är för glappt i hjullagret (som jag uppfattade att de filmerna gick ut på) så borde det väl inte bli för tight någonstans när man spänner fast hjulet ? Eller funkar det på ett sätt som jag inte fattar ?
Kan man göra något åt det eller är hjulen slut ?
Läste på annat ställe i forumet om en som hade liknande problem och blev hänvisad till videon på Youtube med "cup-and-cone hub adjustment" (nu är inte min engelska toppenbra) men om det är för glappt i hjullagret (som jag uppfattade att de filmerna gick ut på) så borde det väl inte bli för tight någonstans när man spänner fast hjulet ? Eller funkar det på ett sätt som jag inte fattar ?
Kan man göra något åt det eller är hjulen slut ?