Hjulset för 29 HT med hård körstil

Storaas

Medlem
Hallå! :)

Har googlat i månader efter hjul och även läst typ allt här... Men söker fortfarande lite svar.

Är inne på att skaffa ett till hjulset till min 29" Hardtail. Den körs relativt hårt och i stenig och jävlig terräng.. Det är en Cube med original Fulcrum Red44 hjulset. De hjulen håller för min körning, dock har bakhjulet fått riktats lite ett par gånger..

Vad jag kan förstå så är tex NoTubes Crest ingenting för mig.. Så jag kikar på lite mer rejäla grejer, typ dessa: https://superlight-bikeparts.de/Vel...aufradsatz-All-Mountain-Laufradsatz-Veltec-V2

Är det något att ha, eller är det bara skit? Kostar ju förvånansvärt lite pengar, vilket brukar betyda att kvaliten är åt det sämre..

Som sagt, finns ju 1000 trådar om det här, men jag hittar inte det jag söker riktigt.. Jag kör en del lopp i långsloppscupen och tex cykelvasan.. Jag jagar inte gram, utan har hellre något som håller om man får ett rejält genomslag eller liknande. Dubbla hjulpar för mig är egentligen bara en bekvämlighetsgrej så jag kan ha olika däckuppsättningar färdiga att bara skifta mellan.

Tack på förhand! Mathias

Köp Hope från Veloteket med stålboddy å tex flow ex fälgar. Har säkert kommit nyare bredare finare sen jag handlade sist. Å om du har qr bak så finns de med skruvade fästen m10 eller så. Då sitter skiten kvar?

American classic wide lightning Eller vanliga classic. Kört 350mil hårt med mina (vikt på mig 107kg) dom är fortfarande raka och fina samt mycket lite bucklor.

Annars så tror jag tune har fina hjul.

Tillbaka
Topp