[HNS Nybörjarkurs MTB 25/9]

Det var grumt kul och lärorikt. Satte en skräckutförslöpa på blå på väg hem mot Saltis för första gången. Detta efter att ha fått mer kött på bena av Mathias och insett att det sitter i huvet som Rippa förklara.

Återigen tack för en kul dag!

Johan

Tusen tack för ett kanonbra Nybörjarkurs! Lärde mig massor tack vare bra instruktörer och glada tillrop från andra deltagare, vilket härligt gäng! Jag har verkligen fastnat för MTB och för varje gång jag sätter mig på hojjen så blir jag mer och mer beroende. (snart ställer jag in endurohojjen för gott i garaget) Hoppas verkligen att det blir en fortsättningskurs SNART! (fast jag går gärna steg 1 en gång till, rookie som jag är!)

Kul att många uppskattade dagen! Intresset blev lite större än förväntat, vilket vi är glada för, så låt oss tänka ett varv så återkommer vi (HNS) med besked om hur vi går vidare med kursen.
/Oscar
eder kvast, under i alla fall de första två timmarna

bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Jerry, gjorde du inget annat än tog kort? ;~)

Haha, man måste ju ha en anledning att pausa;-)

> Jag bryr mig bara om att visa en då:

Vaffödådör, klart du ska visa alla du har, va' inte blyg nu:-D

> Så här kul hade johrn när jag käka en snickers
> ;~)

Snicker är gott!

>
>
> --------------------------------------------------
>
> Gôrit vare, blôtt vare, dretskôj vare! När får vi
> anmäla oss för 2006?
>
> Mensch und Fahrrad in perfekter Harmonie!

Vilken kanondag det var! fint väder, trevligt folk och det bästa av allt alla cyklade mtb!
Jag hoppas att alla som var där ger tillbaka genom att gå med i HNS. http://hns.haas.se/

Då ökar möjligheten till nya tillfällen samt att mtb-cyklisterna får en starkare röst, vilket vi alla
har glädje av.

Se så hosta de ynka 20 kronorna nu!

hälsningar
rookien

PS Jag hörde en av seniorvandrarna säga följande när de passerade oss.
"Oj vad många cyklister på våran stig"

Sedan jag var på denna Happynybörjarride så har jag varit i Hellas 2ggr efter det med två killar från forumet!
Fasligt kul detta... MEN... jag har förgäves försökt hitta spåret (eller spåren) som vi cyklade längst under nybörjarriden.
Den rundan var tokrolig med perfekta partier för träning!
En bit hittar vi men sedan är det bara att vända för man tappar bort sig...
Så kan någon förklara hur vi åkte den dagen? eller allra helst lägga upp en karta och rita upp hur vi cyklade.
Vore tokroligt att få åka den vägen igen som sagt!
Mvh//Jeppe

Tja Jesper! Ledbeskrivningar kan du se här: http://web.telia.com/~u86520533/

Vi cyklade längs milspåret som touchar Kärrtorpssjön för att sedan vika in på blåa uppför en grusbacke till en höjd ovanför Sandasjön där vi körde teknikträning som du kanske minns? Sen vände vi och körde ner för samma backe igen och körde vänster ner till Äventyrsbanan. Den följde vi längs Ältavägen till vi kom till en korsning med ett löparspår där vi tog vänster ner till ett rotparti och en Källa som man kan dricka ur. Där tog vi vänster upp för en stig (backträning). Då är vi inne på Sörmlandsleden och den följde vi till Etapp 2!
Kul att du fortsatt hoja och tycker det är kul!

Tillbaka
Topp