Höftväska/ hip pack

• Trådstartare Trådstartare Wee
  • Start datum Start datum

Wee

Aktiv medlem
Höftväska/ hip pack
Vad tror kollektivet om att köra med höftväska? Sitter dom bra? Får man med sig pump, multitool osv utan att behöva spela tetris? Jag känner ibland att ryggsäcken begränsar rörelsefriheten.

Jag har kollat på Evoc hip pack pro och är ganska sugen på att testa. Jag kör idag med en Camelback Mule NV med 30 liters kapacitet vilket känns i överkant om jag kör motionsrundor men perfekt för dagsturer.

Jag har också tittat på Camelbak repack LR4.

Bilagor

• evoc-hip-pack-pro-3l-bladder-15l-carbon-grey-chili-red-1.jpg
    evoc-hip-pack-pro-3l-bladder-15l-carbon-grey-chili-red-1.jpg
    54.4 KB · Besök: 53
  • evoc-hip-pack-pro-3l-bladder-15l-carbon-grey-chili-red-1.jpg
    evoc-hip-pack-pro-3l-bladder-15l-carbon-grey-chili-red-1.jpg
    54.4 KB · Besök: 48
  • 1478001000_V1.jpg
    1478001000_V1.jpg
    26.5 KB · Besök: 60
Höftväska/ hip pack
Evocen är den bästa av dem jag testat, men inget slår att köra utan väska så jag kör för det mesta pump med verktyg i på ramen, två vattenflaskor, slang och däckavtagare med strap på ramen och lite snask i ryggfickan.
Ibland liten ramväska för något förstärkningsplagg.
För heldagsturer är en Evoc helt okej men vattnet har jag fortfarande hellre på ramen.

Höftväska/ hip pack
Evocen är den bästa av dem jag testat, men inget slår att köra utan väska så jag kör för det mesta pump med verktyg i på ramen, två vattenflaskor, slang och däckavtagare med strap på ramen och lite snask i ryggfickan.
Ibland liten ramväska för något förstärkningsplagg.
För heldagsturer är en Evoc helt okej men vattnet har jag fortfarande hellre på ramen.
Fast när det går uppför flyttar du väl vattenflaskan till ryggfickan?

Höftväska/ hip pack
Ingen erfarenhet av midjeväskor. Men när jag funderar på konceptet så känns det rätt lika att använda ryggfickor på en cykeltröja?

Är det något du har provat och förkastat? Det är ju en rätt vanlig och populär lösning för många.

Höftväska/ hip pack
Vad tror kollektivet om att köra med höftväska? Sitter dom bra? Får man med sig pump, multitool osv utan att behöva spela tetris? Jag känner ibland att ryggsäcken begränsar rörelsefriheten.

Jag har kollat på Evoc hip pack pro och är ganska sugen på att testa. Jag kör idag med en Camelback Mule NV med 30 liters kapacitet vilket känns i överkant om jag kör motionsrundor men perfekt för dagsturer.

Jag har också tittat på Camelbak repack LR4.
Hej

Jag har en camelbak repack LR4 som jag använder till och från.
+ skönt att slippa väskan på ryggen för att det bli svettigt på sommarhalvåret.
+ räcker lätt till att ta med pump, multitool, slang etc etc, får nog med en tunn regnjacka också.
+ har aldrig saknat ryggsäcken, enda gången jag kör ryggsäcken är när jag cyklar med barnen och har med deras packning.

- fortfarande en väska och vätskeblåsa som ska packas och sköljas etc etc. Den finns där även om det inte känns så fort man kommer in i cyklingen.

Turer Under 1 1/2 timme kör jag endast flaska, det räcker för mig. Om jag ska cykla längre och inte har möjlighet att fylla på tar jag med höftväskan.

Höftväska/ hip pack
Ingen erfarenhet av midjeväskor. Men när jag funderar på konceptet så känns det rätt lika att använda ryggfickor på en cykeltröja?

Är det något du har provat och förkastat? Det är ju en rätt vanlig och populär lösning för många.
Ja jag provade det och tyckte inte alls om hur det kändes med pump och verktyg mot ryggen, vill gärna ha mera material än endast tröjan mellan.

Höftväska/ hip pack
Hej

Jag har en camelbak repack LR4 som jag använder till och från.
+ skönt att slippa väskan på ryggen för att det bli svettigt på sommarhalvåret.
+ räcker lätt till att ta med pump, multitool, slang etc etc, får nog med en tunn regnjacka också.
+ har aldrig saknat ryggsäcken, enda gången jag kör ryggsäcken är när jag cyklar med barnen och har med deras packning.

- fortfarande en väska och vätskeblåsa som ska packas och sköljas etc etc. Den finns där även om det inte känns så fort man kommer in i cyklingen.

Turer Under 1 1/2 timme kör jag endast flaska, det räcker för mig. Om jag ska cykla längre och inte har möjlighet att fylla på tar jag med höftväskan.
Det är precis det jag ville höra. Jag har varit skeptisk länge mot hur det känns med en väska runt höften men samtidigt varit trött på hur ryggsäcken känns så begränsande många gånger.

Höftväska/ hip pack
Kör med evocen på bilden ovan och jag är supernöjd. Har använt den främst under de varmare delarna av året. Men ska nog testa nu när det är kallt också då jag får för mig att det är lättare att hålla vattenslangen varmare runt midjan/under jackan.

Höftväska/ hip pack
Har kört en USWE 1l i två år nu, har funkat hur bra som helst. Kör oftast utan blåsan i och då rymmer den allt löst jag vill ha med. Slang/verktyg/pump osv. Men hade nog gärna haft liiite större då den oftast är fullpackad och tär lite på dragkedjan

Höftväska/ hip pack
Har kört många år med ryggsäck men köpte nyligen en Evoc hip pack pro. Är väldigt nöjd, stör mycket mindre än ryggsäck, blir inte lika svettigt, och rymmer mer än tillräckligt. Hade gärna sluppit väska helt men nuvarande cykel har inte ens flaskställsfästen så det är inget alternativ.

Tillbaka
Topp