Hög arbetspuls
Jag har inte tänkt så mycket på detta förrän min polare såg mina träningsloggar på garmin.connect (och frågade om jag höll på att dö) men jag har en otroligt hög arbetspuls. Vi tog en tur i Hellas med omnejd i torsdags i ett vanligt trevligt tempo men dock med mycket prestige, jag snittade under 2 timmar 184 slag i minuten. Om man går tillbaka till förra året så sprang jag S.t Eriksloppet och snittade på 191 slag/minuten under 1h38min.
Jag känner mig inte mer trött än min kompis och jag hävdar att jag trampar ifrån honom, trots att han ligger på 135 i snittpuls. Håller jag på att dö eller är jag riktigt risigt tränad och kör på ren vilja? Min vilopuls ligger mellan 50-55 vilket jag inte tycker är så högt. Jag uppskattar att jag har en maxpuls på cirka 205 (efter träningserfarenhet, inget riktigt maxtest-pass).
Borde jag ta det lugnare eller ändra min träning för att sänka min arbetspuls?
Jag känner mig inte mer trött än min kompis och jag hävdar att jag trampar ifrån honom, trots att han ligger på 135 i snittpuls. Håller jag på att dö eller är jag riktigt risigt tränad och kör på ren vilja? Min vilopuls ligger mellan 50-55 vilket jag inte tycker är så högt. Jag uppskattar att jag har en maxpuls på cirka 205 (efter träningserfarenhet, inget riktigt maxtest-pass).
Borde jag ta det lugnare eller ändra min träning för att sänka min arbetspuls?