Högst manlig cykeltransport

dalkarl

Medlem
På väg hem från Mörksuggejakten skymtades denna cykeltransport. Högst manlig.
Är lite avis. Tänk att kunna brumma runt och spela Galenskaparnas "Truck driving song"
på väg till tävlingarna. Vilken laddning.
Kanske t om är någon här i forumet som är chauffören??
truck_mtb.jpg ht=420

Han har varit uppe på Mörksuggan förut, såg den där för kanske tre år sedan. Måste ju vara kalas. Husbil med OÄNDLIGA lastmöjligheter ;)

Min gissning är att han jobbar på Scania i Södertälje. De får låna test bilar där de behöver loggade mil på mätaren för att testa utvecklingen av nya komponenter.

Skön löneförmån.

*host* Ingen vidare snygg lastbil *host* ;-)

En FH16 660 hade passat bättre....

Ang. Jilsters gissning... Visst kan det vara så, men oftast vill man ha ngn form
av last på också (Alltså RIKTIG last, på 30-40ton, ingen cykel).
Iallafall så har vi last på när vi kör runt och loggar mil.

Jilster skrev:
-------------------------------------------------------
> Min gissning är att han jobbar på Scania i
> Södertälje. De får låna test bilar där de
> behöver loggade mil på mätaren för att testa
> utvecklingen av nya komponenter.
>
> Skön löneförmån.

Låter som en högst trolig gissning

För nån månad sedan läste jag om en lastbilschaffis som alltid hade med sig cykeln bak på sin lastbil iom att han hade någon form av skada som blev mycket bättre om han fick cykla. Så han brukar ofta cykla en sväng då han övernattar efter vägarna, det är inte omöjligt att det är just han ni sett. Jag ska se om jag hittar den facktidningen.

Jag kan säga att om jag hamnar på traden (långkörningar) nån gång i framtiden kommer säkert jag att ha en cykel med mig också.

Hittade tidningen och ska försöka göra ett kort referat, vet dock inte om det är honom ni sett men han kör iallafall en trailerdragare som ni har på bild.

Iallafall, detta är om Alexander Larsen som vid 23års ålder fick diagnosen sklerodermi, en ovanlig reumatism och av läkarna fick han höst 5år till som chaufför. idag, 13år senare är han fortfarande chaufför på heltid och räddningen säger han var dels en ny medicinsk behandling men framförallt mycket fysisk träning, framförallt på cykeln. Han gick från att inte enns kunna knyta skorna själv till att idag konditionsträna cirka 1-1½h om dan och varje gång han kommer hem från någon fjärrkörning snabbt ta ett cykelpass på 4-7mil. Nu (i våras alltså) har han bestämt sig för att börja ta med cykeln på lastbilen. Han är från grycksbo i dalarna.

Det är riktigt roligt att läsa om sådana hära personer som verkligen fått sitt liv tillbaka.

Öviksmicke skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är riktigt roligt att läsa om sådana hära
> personer som verkligen fått sitt liv tillbaka.

Håller med, speciellt på bra sätt som att cykla med. :)

Tyvärr fanns det ingen bild på hans dragbil och jag vet inte enns om det var en scania eller volvo han körde.

Det är roligt att se koleger till en själv cykla.

Tillbaka
Topp