Höja styret på en Bianchi Oltre XR4

Hej alla,
Jag är en glad motioner som ska köra Siljan runt och Vätternrundan kommande vecka och veckor. Men jag är i behov av info gällande att:

Går det att höja styret på en Bianchi oltre XR4?

Isåfall med vad.

Det är ett RC-styre på ✅

Ska besöka cykelhandeln på måndag. Men har smått panik.

Ps. Imorgon ska jag justera sadeln ner lite och sadel fram lite. Så jag kommer närmare med styret. Har för raka armar och ont i axlar/armbågar efter 4 mil ?

Hej Superserben, du behöver någon/några distanser att sätta under styrstammen, det kommer troligtvis inte gå att höja speciellt mycket pga att gaffeln bör vara kapad då du har ett RC vision full integrerat styre. Följer med speciella distanser med cykeln så det ser bra ut. Själv lyckades jag inte bli bekväm på min Oltre XR4 med RC styre, vilket berodde på att stammen var för lång och att styret fortsätter framåt lite till. Fick byta till en stam från FSA för ACR (intern vajerdragning) och ett FSA SL-K Compact ACR styre som har hål för intern vajerdragning. Först då satt jag som en smäck. Lycka till med justeringen.

Min Oltre känns som om den har ett väl tilltaget överrör. Är det din känsla också? Ett alternativ kan vara en kortare styrstam. ...Kortare än min finns nog inte. Ja, styrstam, alltså, hihi!

Tillbaka
Topp