Höjdprofil Gran Fondo Falun

Asko

Ny medlem
Någon som vet var man kan hitta en sådan?

Edit. Hoppade över någon bokstav...

/Asko

Senast redigerad av en moderator:
Det fanns en profil och detaljerad banbeskrivning i förra årets PM. Maila arrangören så kanske de kan skicka över det, verkar itne finnas kvar på deras webb längre.

Och apropå banprofilen blir det en seg målbacke i år... Körde VSM i fjol, och då körde man utför den och t.o.m då kändes den lång.

hakanf skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag ska köra, i veteranklassen

Kör man i olika klass i Grand Fondo loppen? Eller är det bara i Falun?

Toxy skrev:
> Hur funkar efteranmälan till loppet?

Jag skrev precis ett mail med den frågan till tävlingsansvarig, lyckades inte läsa mig till det någonstans.

Asko skrev:
> Kolla http://www.cykelcity.se/1185
>
Där står:
"Absolut sista anmälningstid är kl. 09.00 den 21 juni. Startavgiften betalas in till bg 216-0331."

Betyder det att jag ska betala in på bg senast 21 juni och ha inbetlningkvitto i handen. Eller är informationen om bg ej relevant för efteranmälan och att afteranmälan görs på plats?

Svar från tävlingledningen beträffande efteranmälen på plats den 21/6-2009:

"Det går alldeles utmärkt! Vid starten, utanför Ishallen på Lugnet, har vi vårt kanslitält. Dit är du välkommen mellan 08.30 och 09.15.

Varmt välkommen!

Med vänlig hälsning

Björn Stenberg "

Banans profil ser lite annorlunda ut i år jämfört med i fjol. I år är det målbacke. Sista 15-20 km är inte lika som i fjol.

Jag tänkte köra.

Finns någon annan vel-pelle i stan som funderar på att åka GF-Falun? och beslutar i sista stund.

Jag har bil, plats för två cyklar plus min i bilen. Nån/några som vill åka med och dela bensinpengar?

PM:a mig i så fall.

Loppet avgjort, Magnus Darvell vann solo, Matthias Wengelin snabbast upp för målbacken av klungans cyklister.
Finns några bilder från tävlingen på min blogg. Fler kommer senare idag. Såg en Finaxtröja i klungan, vem var det?

Jag har tänkt tanken ganska länge. men är inte så insatt i vad som krävs och så vidare. Skulle gärna testa om någon hjälper mig med den biten.

Tack så mycket Pilen!

Kom in i målbacken i huvudklungan sen splittrades det upp lite, rullande in som 15:e man ca. Riktigt trevligt lopp i strålande sol.

/Staffan

Japp, det var Asko som körde i Finaxtröja idag.

Tror vi var 4 st Finaxare som deltog idag. Åkte själv på vinst och förlust efter att ha fått en förkyling på köpet efter vättern. Hamnade på efterkälken redan efter 18 km efter att nån stannade mitt i klungan för att plocka upp en flaska vid en refug :-O. E man född i går eller? Såg huvudklungan försvinna i hög fart, låg för långt bak i klungan. :-)

Hoven

Tillbaka
Topp