SpaceCowboy
Ny medlem
Hojtips, all-mountain?
Halloj, är så att jag fundera på att börja cykla igen (mer än inom stan ;) men behöver lite tips vad som kan vara ett bra köp. Kommer vara för motion/hobby. Är en bit till alla fina terrängområden från där jag bor (centrala Malmö), så den måste gå hyffsat bra på asfalt och stigar. Men den måste också tåla en del påfrestning med hopp eller spontana genvägar genom trappor tex. Hade jag bott bredvid ett berg hade jag valt en freeride hoj utan tvekan, men Skåne e så jäkla platt >_<
Så när jag kollat runt lite har jag fastnat lite för all-mountain (trail?) cyklar. Scott Ransom med låsningsbar fjädring såg trevlig ut men en smula dyr ;) Min prisgräns kan väl sägas ligga mellan 10 och 15 tusen. Inte främmande för begagnat heller, om den är i bra skick. Specialized Enduro såg ut att vara nåt åt det hållet också fast mer lämplig i prisfråga.
Så va tror ni om saken? Låter det som om jag har fastnat för rätt typ av cykel, eller är jag helt ute och dillar?
Så när jag kollat runt lite har jag fastnat lite för all-mountain (trail?) cyklar. Scott Ransom med låsningsbar fjädring såg trevlig ut men en smula dyr ;) Min prisgräns kan väl sägas ligga mellan 10 och 15 tusen. Inte främmande för begagnat heller, om den är i bra skick. Specialized Enduro såg ut att vara nåt åt det hållet också fast mer lämplig i prisfråga.
Så va tror ni om saken? Låter det som om jag har fastnat för rätt typ av cykel, eller är jag helt ute och dillar?