Hooked on mtb!

Hooked on mtb!
Har alltid cyklat men det är först nu som jag verkligen har insett hur kul det är att cykla i skogen. Dock har jag ganska snabbt kommit till insikten att min nuvarande hoj (Cresent Oden) är alldeles för klen för dylika övningar. Så är det någon här på detta eminenta forum som har en trevlig mtb till salu?
Gärna en XT-utrustad hardtail med en bra dämpare, storlek 19-21 ungefär. Jag bor i sundbyberg, stockholm så det bästa vore ju om cykeln finns i närheten. Min budget är begränsad till 8000 kr. Jag behöver cykeln nu, så har du ett lämpligt objekt,tveka inte, hör av dig.

It's better to burn out than to fade away!

Hooked on mtb!
Det knakar en hel del i hela cykeln och framför allt från vevpartiet... Men det största problemet är att den helt enkelt är för liten. Hade inte riktigt koll på det där med ramstorlek när jag köpte den...

Hooked on mtb!
Tack för alla tips!
Köpte dock en Focus Black Raider på TCM i tyresö idag. Grymt bra service och ett pris som inte gick att motstå... Så nu är det bara att sticka ut i skogen och njuta!:D

--It's better to burn out than fade away!--

Hooked on mtb!
Bjuder en spec och bild på Focus Black Raider Limited, årsmodell 2007.

Ram: New light Alloy 6061 double butted
Gaffel: Rock Shox Tora 302 med lock out (låsbar från styret)
Bakväxel: Shimano Deore XT RD-M581, 27SP -07
Framväxel: Shimano Deore LX FD-M581 -07
Växelreglage: Shimano Deore LX SL-M581, Rapidfire -07
Vevparti: Shimano LX M580 med integrerat vevlager
Kedja: Shimano CN-HG53
Bromshandtag: Magura Julie
Bromsar: Magura Julie, hydraulic discbrake,
Däck: Schwalbe
Sadel: San Marco Ponza K
Framnav: Shimano HB-M475 QR, black
Baknav: Shimano FH-M475 QR, black
Styrlager: Integrated Aheadset, black
Styre: FSA 31,8
Styrstam: FSA 31,8
Sadelstolpe: FSA

FocusBlackRider2007.jpg ht=557

Pris 9,995 sek. Ter sig så prisvärt i mina ögon att även jag slagit till. Säljs i Stockholm bl a av Pedalogerna i Bromma och TCM på Tyresö.

www.pedalogerna.se
www.tcmcykel.se

Tillbaka
Topp