weldion
Aktiv medlem
Hör upp, cykel i media-tråden
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
www.dn.se
Även om syftet med rapporten är lovvärt, dvs. att sätta fokus på dålig infrastruktur, så tror jag att det i vanlig ordning är så att en stor del av ökningen beror på ökad inrapportering till Strada.
Tydligen plockade även TV4 upp detta
Har Roslagsbanan konduktörer? Vem skall annars hålla koll på hur många cyklister som försöker tränga sig på tågen?Ja, jag blev också väldigt glad först (vore finfint att kunna skippa några mils transportcykling till fina Roslagsvägar) men lätt utmattad av alla problem som de uppfinner. TÄNK OM NÅGON INTE KLIVER AV CYKELN PÅ PERRONGEN UTAN CYKLAR IN I TÅGET!!!! Och så 1-3 cyklar per tåg, känns ju lite osäkert att planera en söndagsrunda med de förutsättningarna. Verkar som att de egentligen inte vill detta men känner sig tvingade.![]()
Ja de har konduktörer.Har Roslagsbanan konduktörer? Vem skall annars hålla koll på hur många cyklister som försöker tränga sig på tågen?
På pendeltågen brukar det inte vara några problem att ta med fler än tre cyklar/tåg.
Samhället har väl helt enkelt en syn på föräldraskap och inkludering av barn som sträcker sig bortom inställningen gentemot cyklism?Påminner om när en snubbe tog med cykeln på tvärbanan kl 17:30 en vardag på ett folktomt tåg och föraren skrek i högtalarna ”TA UT CYKELN”, men körde ändå vidare sen. Cykeln blev kvar utan att skapa några problem. Håller med om att barnvagnar borde förbjudas i rusningstrafik om cyklar ska det. Föräldrarna är väl ändå föräldralediga om dom är ute mitt på dagen med ungen? Åk lite senare då bara.
Gjort det flera gånger när jag körde spårvagn. Fattar man inte problemet så vet man väldigt lite om fysik och spårvagnar. Jag skulle dock aldrig kört vidare. Finns fler trådar där vi diskuterar detta. Finns flera missuppfattade exempel och dåliga ideer från andra okunniga där.Påminner om när en snubbe tog med cykeln på tvärbanan kl 17:30 en vardag på ett folktomt tåg och föraren skrek i högtalarna ”TA UT CYKELN”, men körde ändå vidare sen. Cykeln blev kvar utan att skapa några problem. Håller med om att barnvagnar borde förbjudas i rusningstrafik om cyklar ska det. Föräldrarna är väl ändå föräldralediga om dom är ute mitt på dagen med ungen? Åk lite senare då bara.
Det är dock tillåtet med cyklar på tvärbanan numera. Men han var 30 minuter tidig.Gjort det flera gånger när jag körde spårvagn. Fattar man inte problemet så vet man väldigt lite om fysik och spårvagnar. Jag skulle dock aldrig kört vidare. Finns fler trådar där vi diskuterar detta. Finns flera missuppfattade exempel och dåliga ideer från andra okunniga där.
Och har du aldrig hört talas om att jobba skift? Ta en taxi om du inte pallar kollektivtrafik.
En kvinna har hittats omkommen i ett dike i Töreboda kommun. Polisen skriver på sin sajt att man misstänker att kvinnan blivit påkörd.![]()
Kvinna död i smitningsolycka – en anhållen
En kvinnlig cyklist har hittats död efter en smitningsolycka i Töreboda kommun. Enligt polisen har hon sannolikt blivit påkörd av en bil. En man i 35-årsåldern har anhållits.www.svd.se
Det var en förbipasserande som hittade kvinnan livlös i ett dike vid en väg. I anslutning till kvinnan hittades även en cykel som polisen misstänker tillhörde kvinnan"
Brrrr
Jävla optimist!Det är väl en rätt sopig kompromiss. Blir så när man inte har en diktator/upplyst despot som regerar. Men kanske ett steg närmare Utopia. Ett litet steg.
Då måste man ju förbjuda ryggsäckar och alla väskor större än en mjölkkartong i rusningstrafik också. Inte kul att bli inträngd med en ryggsäck i plytet.Påminner om när en snubbe tog med cykeln på tvärbanan kl 17:30 en vardag på ett folktomt tåg och föraren skrek i högtalarna ”TA UT CYKELN”, men körde ändå vidare sen. Cykeln blev kvar utan att skapa några problem. Håller med om att barnvagnar borde förbjudas i rusningstrafik om cyklar ska det. Föräldrarna är väl ändå föräldralediga om dom är ute mitt på dagen med ungen? Åk lite senare då bara.
Går utmärkt att ta av sig ryggsäcken och ha den i "benregionen" när man är på tåget. Då är det ytterst sällan den på något sätt är i vägen. I alla fall så länge det inte handlar om en stor vandringsryggsäck.Då måste man ju förbjuda ryggsäckar och alla väskor större än en mjölkkartong i rusningstrafik också. Inte kul att bli inträngd med en ryggsäck i plytet.
Skulle vilja svara puckot att 1925 skrevs en krönika om de avmagrade yllemännen på sina livsfarliga velicopeder, när en stilla promenad minsann var vad som var hälsosamt och värdigt. Riktig jävla cykelbingo, inklusive att "skribenten själv faktiskt är cyklist".![]()
n'Jonas: Om konsten att cykla med värdighet
Kåseri av n'Jonas på Dagens Nyheters Namn och Nytt om cyklandet i vår tid, att bli omkörd av alla och att hitta tillbaka till urtakten.www.dn.se
Får han verkligen betalt för det där? Vilken oerhört ledsam figur.![]()
n'Jonas: Om konsten att cykla med värdighet
Kåseri av n'Jonas på Dagens Nyheters Namn och Nytt om cyklandet i vår tid, att bli omkörd av alla och att hitta tillbaka till urtakten.www.dn.se
Borde gå fint att AI-generera sådana "kåserier". Gott om träningsdata att använda finns.Får han verkligen betalt för det där? Vilken oerhört ledsam figur.
Fast detta verkar ju vara nedplitat av någon form av fullständigt verklighetsfrånvänd typ. Alla vet väl vilken fullkomligt galen materialsport promenader är?
Nä!PressReader.com - Digital Newspaper & Magazine Subscriptions
Digital newsstand featuring 7000+ of the world’s most popular newspapers & magazines. Enjoy unlimited reading on up to 5 devices with 7-day free trial.www.pressreader.com
Eventuellt läsbar utan abonnemang?