Hör upp, cykel i media-tråden

perzzon sa:
jonas-ni sa:
DT sa:
På Twitter finns en lång tråd med bildexempel från olika europeiska städer där man har skyltat just på det ”förbjudna” sättet. Det verkar gå bra där men inte här trots att det är samma internationella regelverk om trafikmärken (Wienkonventionen tror jag) som ska styra.

Blott Sverige svenska paragrafryttare har...

De svenska paragrafryttarna utmanas av de engelska. Notera att de engelska paragrafryttarna klarat sig utan någon signifikant bilindustri-lobbying.

Kul när han 7:21 in i den första filmen lovordar super bike highways och sen visar en smal cykelbanan som sniker runt något.

Cykelbanan har man väl i bakfickan eller?

Ah, det där med elcyklar kanske inte är så dumt ändå!? Om tjuvarna nischar sig på dem minskar ju risken att få en icke-elcykel stulen.

GoranS sa:
Ah, det där med elcyklar kanske inte är så dumt ändå!? Om tjuvarna nischar sig på dem minskar ju risken att få en icke-elcykel stulen.

Där sa du ngt, men hade jag byggt en el-cykel så hade jag lagt till ngn app med GPS-geo”staket”=svårtrampad och svårsåld som stulen...

GoranS sa:

För ett par år sen blev jag nästan rånad på min cykel utanför vårt cykelrum av ett gäng grabbar i övre tonåren, men efter jag svarat nekande på frågan om det var en elcykel så var de inte längre intresserade. Så det ligger nog något i det.
Vid det här tillfället så stal buset istället en moped lite senare samma eftermiddag och lyckades som tur med konststycket att bli haffade för det.

3D9F078F-CD32-48A5-9B4E-13C4BBF7A8AF.jpeg

Örjan Lax sa:

Håll i hatten nu, ett cykelmärkes nysläpp på FB är knappat vad Bang/Gobalistic avsåg med

Globalistic sa:
Denna tråd skapades i syfte för att sprida ut den fina sport cykelsporten är.
Här lägger man upp länkar eller tipsar om hålltider till cykelrelaterade saker i media.

Börjar med att ES visar Paris Roubaix just nu! Efter kommer ytterligare vårklassiker :)
Har ni ESHD så blir det hela Ännu bättre!

För isf kan man väl lika gärna länka in valfritt Instagram-flöde, vinka och le.

Örjan Lax sa:
NLC sa:
Örjan Lax sa:

Håll i hatten nu, ett cykelmärkes nysläpp på FB är knappat vad Bang/Gobalistic avsåg med

Globalistic sa:
Denna tråd skapades i syfte för att sprida ut den fina sport cykelsporten är.
Här lägger man upp länkar eller tipsar om hålltider till cykelrelaterade saker i media.

Börjar med att ES visar Paris Roubaix just nu! Efter kommer ytterligare vårklassiker :)
Har ni ESHD så blir det hela Ännu bättre!

För isf kan man väl lika gärna länka in valfritt Instagram-flöde, vinka och le.

Håll i hatten själv, för om alla som postat "fel" i denna tråd skulle tillrättavisas så har du att göra i några timmar...

Du har förmodligen helt rätt och det är bara griniga gubbar som tycker att direktlänkning till reklaminlägg på FB för ditt favoritmärke är en "cykelrelaterad sak i media" är att gå några steg till åt fel håll.

NLC sa:
Du har förmodligen helt rätt och det är bara griniga gubbar som tycker att direktlänkning till reklaminlägg på FB för ditt favoritmärke är en "cykelrelaterad sak i media" är att gå några steg till åt fel håll.

Jag har inte rätt, du har rätt. Jag bara drog fram att det finns många fler exempel som inte följer syftet med tråden. Men redigera då bort "reklamen" i dina citeringar också.

TILLÄGG: För övrigt så tycker jag att länka till ett märkes nysläpp av modeller inför hösten är betydligt mer "Denna tråd skapades i syfte för att sprida ut den fina sport cykelsporten är." än att som många i tråden gör/gjort länka till tragiska nyheter som cykelstölder, cykelolyckor, dödsfall och annat elände.

Senast redigerad av en moderator:
Såg det precis i tid, perfekt.
Hoppas det blir bättre än när hon var i morgonsoffa ett tag sen (kommer inte ihåg kanal), det var nästan förolämpande kort och ytligt. Satt bara o väntade på nån fråga om hur hon gjorde med sminket, kändes som sån nivå.

Men nu så!

Ja det var verkligen sevärt. Så härligt att se hennes lyckliga leende nästan hela tiden, stark tjej!

Erik O sa:
Bengt-re sa:

Det här är ju verkligen värdelöst, de som är minst skyldiga till den dåliga luften drabbas värst. Kan inte någon göra något.
Sverige blir avställningsplats för billiga begagnade tyska och franska dieselbilar när deras större städer börjar ställa krav på Euro 6d-temp för att få köra bilarna och vi glatt fortsätter lita på att Euro 6 som inga bilar ändå visat sig klara är good enough.

Om man ska vara lite konspiratorisk då.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp