Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
~6 timmar mitt på dagen, en helg om året. Hur störande kan det vara? Låter det aldrig något från när det spelas fotboll på planen?
Av Trafikanalys statistik framgår att av de 27 fotgängare som omkom i trafiken 2019, var det 24 efter närkontakt med personbil, 7 efter närkontakt med lastbil, 1 efter närkontakt med buss och 1 efter närkontakt med traktor, och slutligen 1 efter närkontakt med cykel.223 st dog i trafiken under år 2019. Då måste i alla fall hälften av dessa vara cykelrelaterade olyckor. Dessutom skall 100 st skett på grund av att cyklisten hållit en hastighet över 15 km/h.
Känns som Trafikverket måste sätta fokus på detta genast!
Fast enligt den här statistiken så omkom 153 st år 2019 i vägtrafikolyckor.
![]()
Statistik över vägtrafikolyckor - Transportstyrelsen
Här hittar du statistik för tidigare år och preliminär statistik för innevarande år på nationell och regional nivå. Statistiken uppdateras månadsvis i mitten av e...transportstyrelsen.se
Här är visar statistiken på att det inte finns 100 liv att rädda.
Visa bilaga 446213
Så av 27 döda så har 34 dött i kollision med ett fordon. Det ger att 7 st har odött på något sätt.Av Trafikanalys statistik framgår att av de 27 fotgängare som omkom i trafiken 2019, var det 24 efter närkontakt med personbil, 7 efter närkontakt med lastbil, 1 efter närkontakt med buss och 1 efter närkontakt med traktor, och slutligen 1 efter närkontakt med cykel.
34 dog men bara 27 lik? Mobilzombies?Så av 27 döda så har 34 dött i kollision med ett fordon. Det ger att 7 st har odött på något sätt.
Fast nog måste det finnas fler än sju mobilzombies? Det är i alla fall min känsla.34 dog men bara 27 lik? Mobilzombies?
Nej, en av de 27 var catwoman och alla vet ju att katter har nio liv så ...Så av 27 döda så har 34 dött i kollision med ett fordon. Det ger att 7 st har odött på något sätt.
projektsanning.com
Sjukaste på länge. Det ligger ju liksom vid trafikerad väg, fotbollsplan, regemente(?), McDonalds osv.
Möjligheter, absolut. Det borde vara standard för merparten av gatorna innanför tullarna i Sthlm.Cykelgator, fler regler eller fler möjligheter?
För oss som tagit aktivt avstånd från Wolodarski - går det att få en kort sammanfattning av texten? Bilden är ju lovande. ?Stockholmstrafiken i ett nötskal..
![]()
Emma Bouvin: Den där fruktansvärt enerverande känslan av att vara den enda i världen SOM GÖR RÄTT
DN:s Emma Bouvin skickar i allmänhet hellre ett bitskt sms än skäller ut någon öga mot öga – om hon inte befinner sig i trafiken.www.dn.se
Om du har "tagit avstånd från Wolodarski" får du väl leva med ditt val.För oss som tagit aktivt avstånd från Wolodarski - går det att få en kort sammanfattning av texten? Bilden är ju lovande. ?
Det är precis vad jag gör.Om du har "tagit avstånd från Wolodarski" får du väl leva med ditt val.
Ta avstånd, såsom i att be om att få läsa lite över axeln?Det är precis vad jag gör.
Över axeln är ett visst avstånd, fungerar utmärkt så länge man inte är närsynt.Ta avstånd, såsom i att be om att få läsa lite över axeln?
Verkligen inte. Jag är noggrann med att följa de restriktionerna som ålagts oss medborgare sedan något halvår tillbaka. Det är ju fördelen med internet; goda möjligheter till social distans. ?Ta avstånd, såsom i att be om att få läsa lite över axeln?
Verkligen inte. Jag är noggrann med att följa de restriktionerna som ålagts oss medborgare sedan något halvår tillbaka. Det är ju fördelen med internet; goda möjligheter till social distans. ?
Jag var intresserad av en sammanfattning av vad texten innehåller för att eventuellt kunna föra en diskussion kring det, innehållet. Det är väl därför tråden finns?
Jag har inte bett om att få artikeln återgiven ordagrant. Jag har inte bett om att få "läsa lite över axeln". Spara därför gärna spydiga kommentarer och obefogade oförskämdheter till dess de är befogade. Jag är inte perfekt - tillfällen kommer att uppstå.
Det innebär varken de enda eller det andra. Och det är en i sammanhanget irrelevant distinktion. Om du läser det inlägg som du citerat framgår det varför.Uttrycket "tagit aktivt avstånd från Wolodarski" tyder på att du absolut inte vill läsa något i DN. Då är det är logiskt att anse att du tar konsekvensen av detta. Om det är just skribenten du "tagit aktivt avstånd" ifrån förstår jag verkligen inte vad det har med saken att göra. För övrigt kan det knappast vara bra att aktivt begränsa sin informationsinhämtning, ensidig information leder bara till confirmation bias.
Och som vanligt inte ett ord om hur det gick i tävlingen...SVT fortsätter sin rapportering från cykelsporten:
![]()
Cykel: Alaphilippe kraschade in i en motorcykel
Julian Alaphilippe cyklade med full fart in i en motorcykel under Tour de Flanders i Belgien och fick avbryta loppet. I dag kom beskedet att världsmästaren brutit två fingrar.www.svt.se
Får en ju att undra hur det står till med uppmärksamheten till vardags när man missade den hjulgranen.Jag tycker att det är svårt att missa en ambulans under utryckning med sirener och blåljus.