Peth
Aktiv medlem
Hör upp, cykel i media-tråden
Ska väl vara fem mil mellan. Men har man ett stort hus så.Dubbel bosättning?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ska väl vara fem mil mellan. Men har man ett stort hus så.Dubbel bosättning?
GoranS skrev väl fem steg, och det finns ju de som tar sjumilakliv så...Ska väl vara fem mil mellan. Men har man ett stort hus så.
Inte helt orimligt med andra ord.GoranS skrev väl fem steg, och det finns ju de som tar sjumilakliv så...
Nog för att jag kan trycka på skapligt när jag går och därmed, gissningsvis, har hygglig steglängd men får nog erkänna att bokstavliga sjumilakliv ligger över min förmåga. T.o.m. enmilakliv kan nog bli tufft. Verkar m.a.o. som det precis som alla andra år blir en 100%:ig reduktion av avdragsmöjligheten (eller är det ett 100%:igt avdrag på reduktionen?) för min del.GoranS skrev väl fem steg, och det finns ju de som tar sjumilakliv så...
Sådant övergår mitt förstånd, som vanlig enkel knegare och student. ?Ska väl vara fem mil mellan. Men har man ett stort hus så.
Ja, både hem och arbete måste finnas i nån av storstadskommunerna (de som ingår i Tillväxtanalys definition av stor-sthlm, stor-Gbg och stor-Malmö) för att 30 km ska gälla. Finns mer info på Finansdepartementets web.Tolkar jag rätt att det är 30-kilometersgränsen som ska gälla i fall där resan går mellan olika storstadskommuner men inom samma storstadsområde? Verkar ju rimligt, men något luddigt beskrivet tycker jag (både i själva förslaget och på frågor-och-svarsidan).
Ja, det där blir intressant. Det enda jag sett är att arbetsgivaren måste uppge arbetsplatsens adress i kontrolluppgiften. Känns lite väl magstarkt om de ska behöva uppge när folk varit där (på en del arbetsplatser är det nog inte ens möjligt). Men det är ju inte mer konstigt än idag, man ska ju vid kontroll kunna göra troligt att man har rätt till avdraget/reduktionen.Jag antar att man måste ha gjort resan till jobbet för att få avdraget. Någon som sett något om hur man ska visa att man gjort resan?
Ska arbetsgivaren redovisa vilka dagar man var där eller är det bara att skriva sig i sommarstugan och få avdrag till hemmakontoret?
Jag har de senaste två åren pendlat från sovrummet till arbetsrummet, en resa på cirka fem steg enkel riktning. Vilka avdrag kan jag göra?
www.cyclingnews.com
Sonny Cobrelli kollapsade av okänd anledning efter spurten på första etappen av Katalonien runtHan är vid medvetande men inlagd på sjukhus.
Han har haft problem med bronkit nyligen, men oklart om det har något direkt samband.
![]()
Sonny Colbrelli hospitalised after collapsing at Volta a Catalunya
Italian receives emergency medical care behind screens after taking second in sprint finishwww.cyclingnews.com
Usch, väldigt otäckt. Hoppas verkligen det går bra och att de kommer fram till varför det inträffade. Känns lite vanskligt med fortsättningen annars. Jag minns denna, det var en mkt bättre kollaps.![]()
Stjärncyklist till sjukhus efter hjärtstopp
Italienske cyklisten Sonny Colbrelli fördes till sjukhus på måndagen efter att ha drabbats av hjärtstillestånd vid målgång av den första…www.dn.se
Han fick hjärtstopp.
Men återupplivades och är på sjukhus.
Den professionella gråterskan.Usch, väldigt otäckt. Hoppas verkligen det går bra och att de kommer fram till varför det inträffade. Känns lite vanskligt med fortsättningen annars. Jag minns denna, det var en mkt bättre kollaps.
Snyggt, tipsade dem om en marknad via deras chatt, får se hur det går ?![]()
You Can Support the People of Ukraine With the New Velocio Unity Jersey (and More)
Here are some of the ways you can support Ukraine—both on and off the bike.www.yahoo.com
Visa bilaga 545616
Kanon! Håll oss uppdaterade :)Snyggt, tipsade dem om en marknad via deras chatt, får se hur det går ?
Visa bilaga 545618
Han kanske sålde en av de fina tavlorna och investerade ?Nu har han ytterligare en cykel!
Visa bilaga 545720
Vi gissar väl att den svarta är frugans cykel? Eller är han early adopter med dropperpost? (Tidigare finske statsministern Alexander Stubb BTW.)Nu har han ytterligare en cykel!
Visa bilaga 545720
Skit, då kan man inte handla på Decathlon längre då...![]()
Miljardärsfamilj passar på när andra lämnar Ryssland
En av Europas rikaste familjer, som bland annat står bakom sportkedjan Decathlon med flera butiker i Sverige, siktar på att ta marknadsandelar i Ryssland när andra lämnar.www.realtid.se
Parasit!![]()
En av Europas rikaste familjer, som bland annat står bakom sportkedjan Decathlon med flera butiker i Sverige, siktar på att ta marknadsandelar i Ryssland när andra lämnar.www.realtid.se
Ungefär som Biltema.Parasit!
Är väl bara en tidsfråga innan de börjar poppa upp på sanktionslistorna då.![]()
Men, va f-n. Där skulle ju den nya nedgrävda velodromen ligga. Också kör vi CX-träningar där ibland. Kanske iofs kan kombineras?Ny BMX bana i söderort. Bra där !
![]()
Ny bana ska lyfta BMX-sporten: Längtar jättemycket | Sveriges Radio
I höst tas första spadtaget för en ny stor tävlings- och träningsbana för BMX-cykling vid Hökarängens bollplan i södra Stockholm och banan ska invigas sommaren 2023. Den nya banan uppfyller Svenska Cykelförbundets krav för elitnivå och är därmed den första banan i Stockholm med OS-dimensioner...sverigesradio.se
Hoppas det. Tänk om det kunde bli ett cykelsportcentrum? I mina amatörögon så räcker utrymmet till mer än en aktivitet om man gör det klokt.Men, va f-n. Där skulle ju den nya nedgrävda velodromen ligga. Också kör vi CX-träningar där ibland. Kanske iofs kan kombineras?
Det var väl för denna tråden skapades?