Hör upp, cykel i media-tråden

Förstår inte. Ska de förbjuda cyklister att nyttja vägrenen så att de istället ska nyttja körbanan?
Utan att ha stenkoll på hur spanska vägar brukar se ut så gissar jag att rubriksättaren har missförstått och att det istället är så här:

1. Spanska landsvägar har ofta två körfält och två hyfsat breda vägrenar. Exempel från Mallorca: https://maps.app.goo.gl/tUyXQ9crFG83Cbt67
2. Detta kungliga dekret - vilken typ av beslut det motsvarar i Sveriges förvaltning har jag ingen aning om, men någon form av regeringsbeslut är det förmodligen - tillåter, eller möjligen uppmanar, väghållarna att ta bort eller minska vägrenarna och istället bygga separata cykelbanor.
3. Slutresultatet blir väl isåfall något åt detta håll, exempel från Fyn: https://maps.app.goo.gl/U3ZciSN4zwCUfWC58

Mina gissningar alltså.

14 sekunder in i videon ringas det in ett hus jag jobbade i för nästan 20 år sedan. Jäkla skitkåk. Skitdålig temperaturreglering, trångt och jävligt överallt. När det var högt vatten i mälaren läckde det in i källaren....

Sånt elände vill folk sitta på tunnelbanan och glo på?

Är det något som förstör landskapet det är det väl den enorma guldbron och det där fyllet tunnelbanan går på?

ett onödigt förbiseende? dock sitter väl 99 procent av tunnelbanans passagerare och tittar i sina mobiler.

bra ändå att man lägger dedicerade rätt tilltagna resurser på att förbättra framkomligheten för cyklar i området.

det har varit kaos på riktigt.

vad som verkligen skulle göra skillnad är planskild möjlighet att korsa hornsgatan. vet inte om det ingår i projektet?

ett onödigt förbiseende? dock sitter väl 99 procent av tunnelbanans passagerare och tittar i sina mobiler.

bra ändå att man lägger dedicerade rätt tilltagna resurser på att förbättra framkomligheten för cyklar i området.

det har varit kaos på riktigt.

vad som verkligen skulle göra skillnad är planskild möjlighet att korsa hornsgatan. vet inte om det ingår i projektet?
Klart det inte gör, förbättringar för cykling på riktigt går inte för sig. Särskilt inte om det kan väcka trollen till liv.
Det är sånt otroligt cyklisthat som framförs "i debatten", ingen jävel bryr sig om att hela Riddarfjärden döljs av väg och järnvägsbroar men att några kvadratmeter vattenyta som är inhängnad av stenajjer och broar, nä då jävlar.

Tillbaka
Topp