Hörlurar för cykling.

Hörlurar för cykling.
De här Shure 215 är genuint svåra att sätta in, verkar inte lära mig heller. lika svårt varje gång. När de väl sitter lossnar de dock inte. Dämpar lika bra idag som igår. Något jag märkt är dock ett litet brus när man inte har något på, fler än jag som märkt det.

Men overall jättebra fit.

Hörlurar för cykling.
Kema sa:
Jag kör (ibland) med ett par Aftershokz Titanium Bone conductor lurar. Länkat en bit upp i tråden men kommer här igen: https://aftershokz.com/collections/wireless/products/trekz-titanium

De är grymma. Inte den bästa ljudkvaliteten och inte så grym bas direkt. Men helt perfekt eftersom jag hör allt som händer runt omkring, men ändå kunna hämta lite musik i bakgrunden.
Körde de på CV90 i år. Klockrent. Hörde när nån kom bakom och kunde prata med folk ohindrat.

Svett-tåliga som ett par träningslurar ska vara...

+1 på dessa. Sedan ett par veckor kör jag dem på min dagliga Stockholmspendling. De funkar bäst i moderata hastigheter, över 25-30 beroende på vindriktning blir ljudet litet urvattnat om man inte har för hög ljudvolym, och det vill man ju inte. Men om man som jag är lite halvt tondöv och bara vill ha lite dunka-dunka i lurarna när man cyklar är de perfekta. Sitter jättebra trots glasögon, hjälmstrappar och allt. Testade dem på ett kort löppass också och de satt lika bra där.

Hörlurar för cykling.
Om någon vill prova på aftershokz utan att slanta upp en tusenlapp så har jag en äldre sladdförsedd modell som kan köpas för en billig penning.

De var inte min grej, jag fortsätter med ett par Sony SBH20 med ena luren i och andra hängande utanför. Men jag lyssnar bara på pratradio.

Hörlurar för cykling.
Bumpar tråden en aning. Är det någon som har erfarenhet av Toughtested hörlurar? såg dem på telia häromdagen och vart lite småintresserad. det fanns en modell som bara hade en snäcka med en bygel runt örat som verkade bra. såg rejäla ut också.

Tillbaka
Topp