[höstevent] Dual Slalom söndag 11 november!

Roxy

Medlem
Dualslalom121111.jpg

Den här tråden förtjänar en bump. Kul initiativ, kan inte bestämma mig för om jag vill ha lera och halt eller torrt och greppigt.

Grymt, klart du ska vara med! Maila mig ditt namn eller om du skriver det här så sätter jag upp dig på listan :)

Det är så svårt att veta då inte alla anmäler sig innan. Just nu är vi bara 12 pers, men jag hoppas på många fler! Från början tänkte vi att vi säkert får ihop 30-35 pers, så nu får alla se till att komma tycker jag. Händer ju inte så mycket annat just nu väl? :) Samt att vi har priser vi lottar ut så man kan ju gå hem med något fint!

Måtte det bli fredag snart så man kan ploppa!

Jag läser "Duvel Slalom söndag 11 november!" i rubriken hela tiden!

Bump! Hög tid att anmäla sig. Var med och kör så är du med i lotteri om fina priser från Houdini, Specialized och Evoc!

Hur ser det ut? Vem kör, vem dör?

Det verkar ju bli plusgrader i alla fall så det är väl lerfest som gäller? Eller hoppas någon fortfarande på frost och skrubbsår?

Man vågar vara med fast man inte är så superbra på att åka utför i kladd va?!? Och är bättre att vara med o test än att ångra att man inte var med sen när man ser bilder o det ser superroligt ut;)

Det kan nog bli lite lerigt, speciellt efter det börjar bli lite uppkört :)

Du kan absolut vara med, även om du inte känner att du är expert på utför i kladd!

Glöm inte ta med 20 kr för anmälningsavgift (bidrag till de pinnar vi har köpt in). Tack!

Tusen tack tjejer, grymt att ta tag i den grådassiga hösten och göra den till en Cykelfest :)
Vädret var optimalt för ett event som detta!! återigen tack!

Tack för en skoj dag! Grattis till de snabbaste sladdarna för dagen 1:a Calle Lustfeldt, 2:a Daniel Chapius och 3:a Joe Bowman! Jag lägger upp fullt resultat och bilder så snart jag kan.

Det var kul att se att folk körde fort på alla möjliga sorters hojar. Stigcyklar, dirthojar och DH-slädar körde så leran sprutade. Fattades bara nån på en CX!

Jag passade på att ta några bilder efter att jag själv blivit utslagen ur själva tävlingen. Därför blev det mest bilder från de som gick vidare lite längre.

_IGP1934.jpg

Lersprut med utsikt över Hammarby Sjöstad under träningsåken

_IGP1937.jpg

Olika kurvtagningsteknik

_IGP1954.jpg

Cruxet lägger ner

_IGP1956.jpg

Arrangörs-Hanna saknade lerdäck och är något försiktigare

_IGP1976.jpg

Dubbelt upp av rosa Pochjälmar

_IGP1983.jpg

Sekretariatet överlägger

_IGP2000.jpg

Klara... Färdiga...
_IGP2003.jpg

Gå!

_IGP2007.jpg

Och från andra hållet. Klara...Färdiga...

_IGP2011.jpg

Gå!

_IGP2020.jpg

Fullt spett

_IGP2036.jpg

Jämnt skägg, eller ja... lopp

_IGP2046.jpg

Det är inte bara cx som skapar lerfält av gräsmattor

_IGP2048.jpg

Cykla ner, putta upp

_IGP2066.jpg

Internationell tävling (Joe=britt, tror jag)

_IGP2074.jpg

Inte den enda vurpan under dagen

_IGP2086.jpg

Vinnaren Kalle Lustfelt håller koll på konkurrenten i finalen...

_IGP2088.jpg

...Danne som kör så det skvätter

_IGP2095.jpg

Dagens vinnande gummirecept

_IGP2098.jpg

80% av Hammarbybackens ytskikt satt fast på deltagarnas cyklar

Tycker det ser skitkul ut! Har länge funderat på att göra en paralellslalomtävling. ölburkar som pinnar och vinnaren går hem full.

Men det passade inte riktigt med det här evenemanget.

42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Sköna bilder Luthman! =)
>
> Är det inte fusk med Wet Screams? ;)

Det var helt klart skillnad. Jag tror att alla bland de som tog hem de 5-6 översta placeringarna körde på Wetscream. Även om dessa åkare även var sjukt snabba ändå så sa de själva iaf att däcken hade en del i det hela.

Ville, det borde väl gå att köra nåt i Väsjöbacken? Kanske lite långt ut från stan dock.

Kul att folk uppskattar bilderna :)

marran: speciellt i det här föret, och speciellt när några av åkarna satsar 250% och voltar i leran varannan runda.

Senast ändrad:
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Tycker det ser skitkul ut! Har länge funderat på
> att göra en paralellslalomtävling. ölburkar som
> pinnar och vinnaren går hem full.

Kör man på en burk får man dricka upp den då? Det var tom roligare än det ser ut. Kul att man kan se alla andra köra också.

@42 hz, wet screams var helt klart en vinnare, det var premiär för mig att köra med lerdäck och jag hade svårt att få in i hjärnan hur bra grepp man faktiskt hade. Men det hindrade förstås inte att man sladdade omkull ändå.

Här kommer resultaten. Hoppas vi övertygat alla om att det är kul med dual slalom så ännu fler kommer nästa gång! :)

Dualslalomresultjpg121111.jpg

Tillbaka
Topp