Höstlovet i Karlstad, gudining önskas

bruse

Aktiv medlem
Några dagar under vecka 44, måndag 30/10 - fredag 3/11, tänkte jag och klonen åka "hem" till Karlstad och kanske tar jag med Salsan.

Finns det nån som kan gajda mig runt på I2 en veckodag på dagtid? Förstår att många jobbar osv, men vi är bara i Karlstad i veckan.

Lite framförhållning skadar inte, bara 5 veckor kvar!

Det är dans till Vikingarna på onsdagen. Sen är det Thor-leifs på torsdagen:-)
Något mer du behöver veta?

/J

Jan skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är dans till Vikingarna på onsdagen. Sen är
> det Thor-leifs på torsdagen:-)
> Något mer du behöver veta?
>
> /J

Vikingarna finns inte längre! Hahaha, du har inte koll på läget. Christer Sjögren kör ju solo!

bruse skrev:
-------------------------------------------------------
>>
> Vikingarna finns inte längre! Hahaha, du har inte
> koll på läget. Christer Sjögren kör ju solo!

hehe...blir det någon skillnad:-)

/J

Bump. Förhandlingarna klara hemmavid, det blir Karlstad.
Kan någon karlstadsbo med koll på läget ge svar?
Betackar mig för dansbandsmaffian.

Kolla med mr Kling, Andematt mfl, de är nog ute ganska ofta. Eller tjommarna på cyclecomp kanske? Jag är sällan ute, aldrig dagtid, kör helstel ss och det långsamt med triljoner pauser. Men I2 brukar det bli! :)

Mitt i veckan under arbetstid går tyvärr bort. =(

Om det inte var som i tisdags (26/9) då jag faktiskt tog eftermiddagen ledigt (jo jag lämnade bojjorna på jobbet som värsta anarkist!) och stack ut i skogarna mellan alster och skattkärr och rekade stigar. Södra delarna kring göstahult är för övrigt helt ok. De större stigarna finns med på hitta.se om någon vill köra solo.

I övrigt var det över två veckor dessförrinnan jag trampade nånstans så tyvärr blir det inte alls så mycket som jag önskat, Thomas. Och Thomas... Du är inte långsam insåg jag i våras, det är jag som är det =)

Ska se om jag hittar länken till den pdf-karta vi hade uppe i sommras över I2.. Återkommer i så fall.

Jag förstod att ingen kan mitt i veckan, så äre bara. Men måste ju fråga!

Men en karta så kan jag cykla vilse själv, det är nog skoj. Är det nån standardslinga ni kör?

Hur är mtb-banan på Skutberget, finns det karta, fakta mm osv?

Här hittade jag den!

http://www.karlstad.se/fast/natur/natur_sidor/utflykt/sanna.pdf

Dessutom ska jag försöka beskriva mina egna favoritdelar markerade på bilden nedan. Puh..
A: Parallellt med B går en något mer teknisk stig
B: Huvudleden genom tranelund är inte så teknisk med ett par långa bergsryggar att cykla längs med.
C: Mest tekniskt blir det om man kör öst västligt genom I2, denna är riktigt trevlig om man gillar utmaningar av det enklare slaget.
D: Denna ger jag mig inte ut på igen. Bitvis rejält teknisk, några passager är omöjliga att cykla. Även känd som den orange leden av vandrare och naturfolk. Du finner skyltar med info om växter längs leden som även fortsätter söder om Ängbackevägen vid korsningen med Tranelundsvägen.
E: Följ prickad stig från "Rydalen" till "skjutbanan" lättrampad genom lövsly som växlar till granskog. Kopplar samman med "C". För övrigt går en del mossiga ryggar i triangeln "C-D-E" som är riktigt fina.
F: 2 meters höjdkurvor på kartan, en lite lätt stenig nerförsluta efter att ha kört genom tall/granskog. Relativt lättkört område trots allt. Inte snabbt men .. trevligt =)
G: Området inbjuder till spontana vägval. Knappt synbara stigar finns men vitmossa och tallbarr på klippor går lätt att ta sig genom. En större enkel stig finns ungefär där förlängningen av C korsar Rydalsvägen norrut.
H: En knappt synbar stig viker av från Ängbackevägen vid H:et över vad som ser ut att ha varit ett område utsatt för skogsbrand för ett antal år sedan, passera in där, över en liten bergsknalle och vik av västerut på orangeleden så får du en fin nerförskörning i ca 100 meter.
I & J: Grava SK har en grönmarkerad 10km-slinga. Närmast hjortmuren är den lite knixigare, framför allt dåligt markerad vilket gör att många kör vilse i slyn. I övrigt är hela milslingan snabb och härlig cykling. Se upp och visa hänsyn för fotfolket framför allt uppe kring Tuggelite (se pdf)

Kanske Thomas på liknande sätt kan markera "rimbusterslingan"?
I2hÃjdpunkter.png ht=458

Nja, har inte det lokalsinnet riktigt. Men ska nog printa ut den där kartan och orientera mej lite nästa gång! Kan vara kul för andra att hitta vår lilla, lilla slinga. :)

Thomas, er slinga måste gå från korsningen vid Prästberget över Hallberga, mot Rydlasvägen. Hur som så finns det en uppsjö stigar där som är cykelbara om man inte hittar just er slinga.
Lokalsinne är nog det enda konkurrensmedel jag har i skogen ;o)
Jo, jag har kört en ca 13 km slinga några ggr som funkar ganska bra. Lite trist att köra samma hela tiden. Denna slingan är till för de som är på svettohumör. Södra delen är mestadels grusväg tyvärr. Går säkert att ändra på men då blir det mer elljusspår vilket kan vara störigt för fotfolket. Lite lätt tekniska partier genom Tranelund och norr om skjutbanan annars riktigt enkel terräng.

I213km.PNG ht=522

Då var tågbiljetterna bokade.
Dagar som jag kan hojja är tisdag 31/10 till torsdag 2/11. Inte alla men nån av dom.

Ledsen att jag missat denna tråd. Men som sagt ovan, man sliter ju för brödfödan på dagtid så det hade gått bort i vilket fall som helst.

Men hör av dig nästa gång du ska upp så kan vi nog ta en tur.

/Mattias

Tillbaka
Topp