Här hittade jag den!
http://www.karlstad.se/fast/natur/natur_sidor/utflykt/sanna.pdf
Dessutom ska jag försöka beskriva mina egna favoritdelar markerade på bilden nedan. Puh..
A: Parallellt med B går en något mer teknisk stig
B: Huvudleden genom tranelund är inte så teknisk med ett par långa bergsryggar att cykla längs med.
C: Mest tekniskt blir det om man kör öst västligt genom I2, denna är riktigt trevlig om man gillar utmaningar av det enklare slaget.
D: Denna ger jag mig inte ut på igen. Bitvis rejält teknisk, några passager är omöjliga att cykla. Även känd som den orange leden av vandrare och naturfolk. Du finner skyltar med info om växter längs leden som även fortsätter söder om Ängbackevägen vid korsningen med Tranelundsvägen.
E: Följ prickad stig från "Rydalen" till "skjutbanan" lättrampad genom lövsly som växlar till granskog. Kopplar samman med "C". För övrigt går en del mossiga ryggar i triangeln "C-D-E" som är riktigt fina.
F: 2 meters höjdkurvor på kartan, en lite lätt stenig nerförsluta efter att ha kört genom tall/granskog. Relativt lättkört område trots allt. Inte snabbt men .. trevligt =)
G: Området inbjuder till spontana vägval. Knappt synbara stigar finns men vitmossa och tallbarr på klippor går lätt att ta sig genom. En större enkel stig finns ungefär där förlängningen av C korsar Rydalsvägen norrut.
H: En knappt synbar stig viker av från Ängbackevägen vid H:et över vad som ser ut att ha varit ett område utsatt för skogsbrand för ett antal år sedan, passera in där, över en liten bergsknalle och vik av västerut på orangeleden så får du en fin nerförskörning i ca 100 meter.
I & J: Grava SK har en grönmarkerad 10km-slinga. Närmast hjortmuren är den lite knixigare, framför allt dåligt markerad vilket gör att många kör vilse i slyn. I övrigt är hela milslingan snabb och härlig cykling. Se upp och visa hänsyn för fotfolket framför allt uppe kring Tuggelite (se pdf)
Kanske Thomas på liknande sätt kan markera "rimbusterslingan"?