Hotell tips på Mallorca

bergsget

Aktiv medlem
Hotell tips på Mallorca
Sitter och kollar på hotell på Mallorca och undrar om någon har tips på bra hotell?
Har tidigare bott i Alcudia och det vore kul att prova ett annat ställe.

Hotell tips på Mallorca
jansson99 skrev:
-------------------------------------------------------
> Apartamentos Roc Portonova
> http://www.hotels.se/hotell-spanien/hotell-palma-n
> ova/apartamentos-roc-portonova/
>
> Ett helt OK hotell i Palma Nova. Var där förra
> året och vet att några Happyiter ska dit nu i
> april.

Kan rekommendera det hotellet också.
Det är lagom fräscht så man inte behöver skämmas för att man tar med cykeln in på rummet. Därifrån är det ca 300 meter till första serpentinen. Det promenadavstånd till en stor matbutik. Kan tipsa om restaurangen i det röda huset på hörnan för after-bike öl och pasta.
/J

Hotell tips på Mallorca
Två pers i ett fyrbäddsrum är perfekt.
Det finns ett enklare kök i de flesta rummen och en liten matsal där de serverar frukost. Ingen höjdarfrukost, men ändock frukost.

Hotell tips på Mallorca
jansson99 skrev:
> Två pers i ett fyrbäddsrum är perfekt.

4 funkar fint det med.

Hotell tips på Mallorca
bigmollo skrev:
> jansson99 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Två pers i ett fyrbäddsrum är perfekt.
>
> 4 funkar fint det med.

Jo, men Du är ju större förespråkare för att ligga sked än vad jag är.

Hotell tips på Mallorca
Morsing! Som sugen Mallis-cykling-oskuld... Finns det bra cykelhyrning? Tips? Kvalitet på hojar? Kostnad? Finns det även bra mtb (hör mest om landsväg) vore kul att kombinera lite... Tacksam för alla tips...

Hotell tips på Mallorca
Angående cykeluthyrning så har jag hyrt av dessa några gånger innan jag skaffade egen cykel på ön.
http://www.radsport-mallorca.de/Mietraeder.mietradreservierung-mallorca.0.html

Tysk ordning och reda (fast jag tror ägaren är Schweizare:)och bra materiel. Fanns tidigare i Maguluf men har nu flyttat till Santa Ponsa, inte så långt från Palma Nova. Bra om du övar upp skoltyskan innan ditt besök där men det går i nödfall att klara sig med engelska:>)

Hotell tips på Mallorca
Finns många bra hotell i Santa Ponsa. Ett par km lugn åkning till stigningarna. Hyrde från ovanstående. Åkte i grupp med guide en dag och cyklade sedan själv då de hade service med kartor med bra och fina rundor på olika distanser och höjdmeter efter smak och behag. Rekkomenderas.

Tillbaka
Topp