HS Bike Discount problem, fler än jag?

MrEcke

Ny medlem
Någon mer än jag som på senare tid haft problem med HS Bike Discount? I slutet av December reklamerade jag den RS Reba gaffel jag beställt, eftersom den levererades med en 1 cm lång rispa på övre gaffelbenet. Enligt postens tracking fick dom den returnerade gaffeln den 7 januari.

Sedan dess har jag utan att lyckas försökt komma i kontakt med dom via mail, har skickat fyra förfrågningar om min retur utan att få ett svar.

Någon som har erfarenhet av att returnera prylar till dom, brukar det vara problem? jag undrar också om någon har annan adress att kontakta än den allmänna returmailen, tex någon ansvarigs direktadress. Eftersom min tyska är minst sagt skakig kontaktar jag dom ogärna via telefon.

Senast redigerad av en moderator:
De pratar alldeles utmärkt engelska, ring dit så får du hjälp direkt istället. De är notoriskt asdåliga på att svara på e-post.

har inte haft något problem med att få tag i dem ens per mail

däremot blir man ju lite frågande kring varför jag ska betala 300sek för att posta tillbaks artiklar de levererat felaktigt...de påstår att jag kommer få en kredit på frakten, men jag har lite svårt att se hur det ska gå till, står ju inte prislapp på postlappen.

Jag säger som tidigare talare, ring och be att få prata med någon som kan engelska.

Jag har reklamerat flera saker till utan problem bland annat:
- sadelstolpsklämma som sprack, fick en ny hemskickad direkt utan att behöva returnera den gamla. Fick ny inom 2 dagar
- SKS skärm som sprack, fick en ny skickad hem utan att returnera den gamla, tog typ 3-4 dagar
- Belägg som inte passade, fick nya skickade till mig, skickade tillbaka de andra som brev

Som sagt var, det har aldrig varit något tjafs eller ens ifrågasättande av returen. Kunde inte varit nöjdare med deras service. De har väl säkert fullt upp den här tiden på året.

Alltid funkat bra de gånger som jag fått problem. Haft kontakt både via mail och telefon. De har alltid varit tillmötesgående. Har även fått tillbaka pengar som lagt ut på porto.

Dunka in era erfarenheter bland butiksrecensionerna också så finns de kvar lätta att hitta nästa gång någon söker.

Tillbaka
Topp