HT X2 DH Race Clipless

HT X2 DH Race Clipless
Går i tankarna att överge flats för clipless. Efter lite research ligger HT X2 högst upp på köplistan. Någon som har erfarenhet av dessa? Även erfarenheter och tips på andra pedaler uppskattas. ?

HT X2 DH Race Clipless
Tyckte det var blandade reviews på dem. Mallet DH, Nukeproof och kanske tom vanliga saints får bättre betyg.
Jag har nukeproof och har inte testat HT och bestämde mig för att inte göra det. NP är sköna att cykla på men tycker clicket är sämre än vanliga xc shimano. Ska testa saints för att jämföra

HT X2 DH Race Clipless
Nackdelen de felsta listar är att man sitter fast hårdare i pedalen än andra alt. Tycker spontant det låter som en fördel, men har å andra sidan ingen erfarenhet av clips. Saint är ett annat alt. jag överväger, skriv gärna vad du tycker efter att du har testat!

HT X2 DH Race Clipless
Jag föredrar X2 över Mallet DH.
Gillar att man sitter fast hårt, liknande float som Mallet, och att klossarna är av stål istället för mässing.
X2 och Mallet DH-plattformarna är rätt så likvärdiga IMHO, har man vettiga skor så kommer man undan med ett
minimum av stift och stiftutstick.

På CB ledsnade jag på att ständigt behöva byta klossar för att inte råka slita ur klossen ur mekanismen eller att råka klicka
ur när man slänger ut bakändan lite slarvigt i luften eller bakändan rör sig lateralt mycket genom stenpartier med mera.

HT har ett lite känsligt lagersystem, men om man sköter det (precis som man behöver göra på CB) så håller det bra.

HT X2 DH Race Clipless
Jag föredrar X2 över Mallet DH.
Gillar att man sitter fast hårt, liknande float som Mallet, och att klossarna är av stål istället för mässing.
X2 och Mallet DH-plattformarna är rätt så likvärdiga IMHO, har man vettiga skor så kommer man undan med ett
minimum av stift och stiftutstick.

På CB ledsnade jag på att ständigt behöva byta klossar för att inte råka slita ur klossen ur mekanismen eller att råka klicka
ur när man slänger ut bakändan lite slarvigt i luften eller bakändan rör sig lateralt mycket genom stenpartier med mera.

HT har ett lite känsligt lagersystem, men om man sköter det (precis som man behöver göra på CB) så håller det bra.
Tack för bra input, ditt inlägg bekräftade de flesta av mina misstankar. Blir ett köp på X2:orna!

HT X2 DH Race Clipless
Det är så klart individuellt och det reflekteras i reviews. Jag tycker jag sitter lagom fast men att det är svårt att känna när det klickar i. (På NP). På vanliga XC var känslan i spd perfekt men det är skönt med platform.

Tillbaka
Topp