Grebbestadsbon
Medlem
Hub/Body till Syncroshjul
Har problem att få tag på en shimano-hubb till ett syncros-hjul som det sitter en XD-hub på. Navet har ingen märkning, men jag har lyckats ta reda på att det är ett Formula-nav. Bett om hjälp hos flera LBS-er och varit i kontakt med några säljare på nätet som som anser vara duktiga på detta, men inget napp. Lovar o kolla med Scott/Syncros o sen är det tyst.
Jag har hittat en hubb i Norge, men de säljer inte mot Sverige eller privatpersoner. XD-hubben jag har heter FH-522 och det är från detta jag sökt mig fram till vad jag behöver.
Det jag vill ha är
freehub body med art nr: FH-521A-02. Detta är ett set med body, tätbricka och navmutter.
www.sykkel.no
Nån som vet nåt ställe i Sverige som har koll på detta med Formula-nav?
Hjulet kommer från en Scott Genius Contessa 2018. Finns ingen märkning på hjulet alls, vare sig nav eller fälg som ger nåt. Bara att det är 30mm invändigt på fälgen.
Ibland ångrar man att man gett sig i på detta med stora cykelmärken som döljer vad delarna har för ursprung...
Jag har hittat en hubb i Norge, men de säljer inte mot Sverige eller privatpersoner. XD-hubben jag har heter FH-522 och det är från detta jag sökt mig fram till vad jag behöver.
Det jag vill ha är
freehub body med art nr: FH-521A-02. Detta är ett set med body, tätbricka och navmutter.
Formula Navboss DHT-148S
Formula Freewh. Body DHT-148SIncluded: No.3 FH-521A Freehub body 1 pcs No.6 DWG-0666 End cap 1 pcs No.9 DWG-0034A...
Nån som vet nåt ställe i Sverige som har koll på detta med Formula-nav?
Hjulet kommer från en Scott Genius Contessa 2018. Finns ingen märkning på hjulet alls, vare sig nav eller fälg som ger nåt. Bara att det är 30mm invändigt på fälgen.
Ibland ångrar man att man gett sig i på detta med stora cykelmärken som döljer vad delarna har för ursprung...