Hucktråden

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
Hucktråden
Angående jättehoppet ovan, jag har inte kört DH sen alla hade helstelt eller möjligtvis en RockShox med 48mm slaglängd fram, men när jag körde cross som tonåring var ju preparerade hopp på en crossbana oftast betydligt lättare rent tekniskt än något improviserat i en grusgrop. Antar att samma gäller med moderna DH-hojar.

Hucktråden
Henrik_E sa:
Angående jättehoppet ovan, jag har inte kört DH sen alla hade helstelt eller möjligtvis en RockShox med 48mm slaglängd fram, men när jag körde cross som tonåring var ju preparerade hopp på en crossbana oftast betydligt lättare rent tekniskt än något improviserat i en grusgrop. Antar att samma gäller med moderna DH-hojar.

Ja. Det är mycket lättare att hoppa med en vältunead DH-cykel i ett välbyggt hopp/drop med en anpassad landning än med en XC-cykel från en knölig sten med stökig landning.
Men ett jättehopp med mycket lufttid är ett jättehopp även om man kör DH.

Hucktråden
Lars.E sa:
Henrik_E sa:

Ja. Det är mycket lättare att hoppa med en vältunead DH-cykel i ett välbyggt hopp/drop med en anpassad landning än med en XC-cykel från en knölig sten med stökig landning.

Det är ju oftast enklare att hoppa med en cykel med mindre i slaglängd, men att landa är en annan femma :)

Hucktråden
Matthias87 sa:
Lars.E sa:
Henrik_E sa:

Det är ju oftast enklare att hoppa med en cykel med mindre i slaglängd, men att landa är en annan femma :)

Hehe... Det är inte de stora hoppen som är farliga, det är kraschlandningarna som gör ont.

Hucktråden
hittade 2 nya :)

Bilagor

• P7230235.jpg
    P7230235.jpg
    225.4 KB · Besök: 54
  • P7230295.jpg
    P7230295.jpg
    213.1 KB · Besök: 51
Hucktråden
Finns det någon minimumgräns för att få delta med ett bidrag i tråden? Menar, ribban har lagts ganska förbannat högt känner jag, och jag vetitusan om jag vågar utmana :O

Hucktråden
Det är ju inte direkt så att en person i den här tråden droppar bara lite högre än resten...

Tänkte osökt på Matthias87 när jag såg det här på instagram :-) Iofs mer hopp men...
https://www.instagram.com/p/BIN9Vgdggkn/

Hade det varit en get istället för ett får hade det varit perfekt!

Och när jag ändå hoppspammar dök ju den här upp igen. Något för dig också Matthias? https://www.instagram.com/p/BILE4rogEgb/

Hucktråden
Efter att sett matthias superhuck så ter sig inte den lilla trappen så farlig längre?
Ni får bara en cykel mot avsatsbild då jag rullade själv.

Bilagor

• DSC_0913.JPG
    DSC_0913.JPG
    198.2 KB · Besök: 53
Senast ändrad:
Hucktråden
Haha vi stod och titta där på en som försökte tagga sig att hoppa uppe på rampen när Matti Lehikoinen kom förbi med en grupp som han var guide åt. De väntade nån halvminut innan Matti sa "Lets go...I´m not gonna stand and watch some dude crasch his fucking brains out" :)
Vad jag minns så blev det mkt riktigt en fet krasch i landningen. Dock inget brain splatter.
Ang Matthias Åre huck alltså....

Senast ändrad:
Hucktråden
Perp: Ja, det var en del brutala krascher på det droppet. Var väl därför dom rev det till slut. Egentligen var det ett ganska konstigt dropp, alldeles för flack landning.

Hucktråden
Det här är från min debut på heldämpad cykel. Filmen är från 2013 i Järvsö på Tompaa's Transition. Det var ungefär då jag fastnade för heldämpat.

Senast ändrad:
Hucktråden
Fortsätter i kategorin "När Erik har otur".
Detta är många år sedan och det första lite större droppet vi körde. Erik fick låna en cykel av en kompis då vi bara hade hardtails på den tiden. Denna cykeln hade nästan dubbelt så lång styrstam mot våra egna hojar, vilket kanske bidrog lite till resultatet.

Senast ändrad:
Hucktråden
Ragelyn tar det största droppet i Lindvallen, inte för att det var speciell läbbigt eller så. Bra byggt å enkelt att köra men man doppar nog drygt 2 meter. Kan vara det högsta min lilla ht tagit fast absolut inte på långa vägar läskigaste för det var snällt som fan detta?

Bilagor

• OI000008~2.jpg
    OI000008~2.jpg
    277 KB · Besök: 44
Hucktråden
EST sa:
Ragelyn tar det största droppet i Lindvallen, inte för att det var speciell läbbigt eller så. Bra byggt å enkelt att köra men man doppar nog drygt 2 meter. Kan vara det högsta min lilla ht tagit fast absolut inte på långa vägar läskigaste för det var snällt som fan detta?

Vackert :-D

Tillbaka
Topp