Hucktråden

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
Hucktråden
Blixås i göteborg. Finns det något kvar där?
1929145_5550820607_3790_n.jpg

Också blixås
1929145_5550825607_4055_n.jpg

Hemlagad kicker.
IMG_15700.jpg

IMG_154778.jpg

Hucktråden
Största droppet i Sälen var inga problem, förutom att jag bottnade gaffeln lite hårt bara. Roligast var att sonen vågade sig på sitt första drop på den lägsta av ramperna

Hucktråden
Han är 13, men ingen van MTB-åkare. Först i år som han vågat ta lite fart och få luft i hoppen. Han clearade faktiskt de första hoppen uppe i Charter och vågade efter lite tvekan även hoppa över gärdsgårn i början :-)

Hucktråden
De där droppen i Sälen fanns inte 2012 va?

Då droppade jag vanen som är nergrävd vid liften och det på svarta leden. Letat ihjäl mig efter bilderna nu men får sno en från nätet istället... Tro mig eller inte :-)
Jag kunde ju knappt cykla då (andra året på mtb) och det droppet var ändå som en smekning. Blir inte mjukare än så!
15253.jpg

Hittar ingen bild från svarta "Sherpa".

Hucktråden
Nice jag körde aldrig vanen när den fanns. Har ju aldrig kört såna dh hopp...Men det där på svarta fattar jag inte vad det är. Har ju kört den flera gånger men vart fan är det nåt dropp på den? Jag minns inte....eller kunde man köra fel å runt eller nåt?

Hucktråden
Sista 3 sek i den här filmen visar droppet.

Kommer inte ihåg hur högt det var, men landningen var plattare än man var beredd på i en bike park :-) Förstod ju dessutom inte bättre än att köra löparskor på plattisar då heller så givetvis halkade jag av i landningen och tog högerpedalen med fotknölen istället. Klart oskönt.

Hucktråden
Kastar in denna bara för att!
Taget årvollåsen ett par dar sen. Har radarn ute hela tiden för hitta nytt skoj att köra.

Bilagor

• image.png
    image.png
    748.9 KB · Besök: 83
Hucktråden
larsaw sa:
zyklom sa:
Kastar in denna bara för att!
Taget årvollåsen ett par dar sen. Har radarn ute hela tiden för hitta nytt skoj att köra.

Mäktigt!

Tackar:)

Provar ställa en fråga i tråden här jag funderat lite på, får se hur detta går :))
Hur högt vågar man på att köra egentligen innan man riskerar få hojen i 2delar el annat haveri? Har ett par ställen jag vet är mellan ca 140 - 170cm ner till platt som hade känns bra att erövra..vågar man det med hojen jag har (enduro comp)? Sällan, väldigt sällan jag gör en dålig landning så de förstår jag naturligtvis spelar roll.
Tycker det är kul o är ngt slags tvångssyndrom;)

Ngn som har en aning?..väldigt tacksam för svar!

Hucktråden
Min Stumpjumper Evo 29 håller hittills för ett dropp som är ca 1,5m-sånäraplattmankankomma iaf. Åtminstone ramen... Främre skruven till dämparinfästningen har krökts ett par ggr men den är lätt att byta :-)

Hucktråden
Ok, men då borde de kanske inte va ngr problemas att öka lite, får helt enkelt ut o testa hoppas på ram och hjul håller..och att det inte kommr bli dyrt :)

Hucktråden
Haha, det har jag inte tänkt på innan, men bilden lurar en lite. Det är inte platt landning, men det är ingen skön landning. Men flygturen är desto skönare :)

Här är en gammal bild i dålig kvalite från förarsätet.

4894_197812715455_6473221_n.jpg

Hucktråden
Matthias87 sa:
Haha, det har jag inte tänkt på innan, men bilden lurar en lite. Det är inte platt landning, men det är ingen skön landning. Men flygturen är desto skönare :)

Som treans trampolin men inget vatten.....

No way, ever.......!

Hucktråden
Matthias87 sa:

Phew!
På första bilden ser det verkligen ut som att ni byggt en enorm ramp-kicker till platt. :)
Men med en lutande landning är det fortfarande ganska galet.
Kudos. Man vill se profilbilden när du bottnar i landningen ju.

Hucktråden
Matthias87 sa:
Vernersson sa:

Testade det, fungerade inte :(

Konstigt, det funkar nämligen när jag testar...
Byt ut ( och ) mot [ och ] samt , mot :

Såhär
(video)https,//www.youtube.com/v/Y3DoEKRdhs4(/video)
Det är alltså följande del i klippets originaladress "/watch?v=" som man byter ut mot "/v/" annars blir det bara en vit ruta.

Hucktråden
Vernersson sa:
Hasse#7 sa:
Matthias87 sa:
Tack, nu fungerade det :)

Nu måste du bjuda Vernersson på ett hopp som tack för hjälpen. Han hoppar hos dig och du filmar samt bäddar in.

Nu börjar jag fundera på vad jag har gjort mig skyldig till för att önskas livet ur :-O

;-)

Jag var bara tvungen att bearbeta min egen rädsla. Se det som "Spöken under sängen" terapi. Eller nån form av sjuk humor.

Hucktråden
Hasse#7 sa:
Vernersson sa:
Hasse#7 sa:
Matthias87 sa:
Tack, nu fungerade det :)

Nu måste du bjuda Vernersson på ett hopp som tack för hjälpen. Han hoppar hos dig och du filmar samt bäddar in.

Nu börjar jag fundera på vad jag har gjort mig skyldig till för att önskas livet ur :-O

;-)

Jag var bara tvungen att bearbeta min egen rädsla. Se det som "Spöken under sängen" terapi. Eller nån form av sjuk humor.

Själv tänker jag berarbeta min utförsrädsla (som uppstod efter min vurpa & fraktur i maj) i Flottsbro ngn kväll i veckan.
Måste upp på hästen igen. :-O
Fast att nämna det i denna tråden är nog att betrakta som en ren hädelse ;)

Tillbaka
Topp