Hummer-bike

• Trådstartare Trådstartare anton3
  • Start datum Start datum
A

anton3

Guest
Hummer-bike
Läste idag i kvällsposten om hetaste åket på bilmässa i Danmark(eller nått) Hummers "offroad"-cykel
Lookn gewd!
yellow.bike.700.jpg

Hummer-bike
matchar bilen rätt bra, tung och opraktisk.

Samma cykel säljs med andra loggor på lite överallt. Fanns en grön sådan på cykelmässan i gbg i någon anonym monter.

Hummer-bike
Jag tyckte det var kul dock eftersom Kvällsposten tyckte att det var tillräkligt viktigt för att sätta en fin notis på förstasidan. "Fräckast på bilfesten - en cykel" och så har de en fin bild med en säljare som leende håller upp en skitful cykel. Och detta mitt bland diverse nya lyxbilar. Köp en bil få en cykel i stil med dem man får med när man köper en TV på SIBA

Hummer-bike
Camocyklar är coolt värre, en Ritchey Commando från 86
skulle jag inte tacka nej till.

Bilagor

• RitcheyCommando1986_sm.jpg
    RitcheyCommando1986_sm.jpg
    64.9 KB · Besök: 40
  • vg2000.jpg
    vg2000.jpg
    93.9 KB · Besök: 19
Hummer-bike
Hummercyklar är yesterdays(years)papers. Gammalt och uttjatat. Att Kvällsposten skriver om det säger väl mest om vilken kvalité dom håller på journalistiken. Eler så säger det något om vilken dålig koll Kvällspostens läsare har, för den där hojen har varit uppe ett flertal gånger tidigare på det här forumet.
Skriv något nytt eller skriv inte alls.

anton3 skrev:
-------------------------------------------------------
> Läste idag i kvällsposten om hetaste åket på
> bilmässa i Danmark(eller nått) Hummers
> "offroad"-cykel

Hummer-bike
Dem fanns nere på båtmässan också och säljarna pratade sig varma om kvaliten på framförallt växlarna som var Shimano och helt otroligt bra, sen är den sååå praktisk att ha i en båt när man ska till affären (krogen törs jag inte skriva) men hur många på den mässan är inbitna cyklister och kan se skillnad på cykel och cykel??

Ska till en ganska rejäl båt om man ska få ner det åbäket trots hopfällningen i ett stuvfack, och i sanningens namn har man nog mer nytta av en jolle på båtsemestern än denna hoj ;-(

Bosse, båtåkare och cyklist ;-)

Hummer-bike
Nä, ska man ha ihopfällbara hojjar med sig på sjön är det en sånhär man ska ha (eller liknande, har två st Dahon också i samma format):
brompton-C-800.jpg

När dom införskaffades för sisådär 10 år sedan väckte dom viss uppmärksamhet i gästhamnarna och i de småbyar man cyklade igenom på Gotland och andra ställen.

Hummer-bike
Lonewolf skrev:
> Ska till en ganska rejäl båt om man ska få ner det
> åbäket trots hopfällningen i ett stuvfack, och i
> sanningens namn har man nog mer nytta av en jolle
> på båtsemestern än denna hoj ;-(

Bojsänke/ankare?

Hummer-bike
Kupa skrev:
> Lonewolf skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ska till en ganska rejäl båt om man ska få ner
> det
> > åbäket trots hopfällningen i ett stuvfack, och
> i
> > sanningens namn har man nog mer nytta av en
> jolle
> > på båtsemestern än denna hoj ;-(
>
> Bojsänke/ankare?

Mmmm... Nu börjar vi nog närma oss ett mera lämpligt användningsområde ;-)

Den andra hofällbara som var på bild ovan såg dock mera behändig ut, om man nu vill ha en hoj med ombord, men det är klart att liggeer man mest i gästhamn såp kan det vara smart själv föredrar jag naturhamanr och då är jollen klart mer praktisk ;-)

Bosse

Tillbaka
Topp