Hundskit!

Hundskit!
Luthman Photography sa:
Sist vi var ute låg det en hög färsk hästskit ungefär var femte meter. Jag tror att det trumfar hundskiten.

Nä. Hundskit är äckligare och kletar fast i däcken på ett annat sätt. Hästskit lossar av sig själv upplever jag. Dessutom luktar hundskit klart värre.

Hundskit!
Hästskit är i princip processat gräs, hundskit är i princip samma som vi producerar. Inget av dom är trevligt men hundskit är enormt mycket äckligare.

Hundskit!
Sedan man fick barn har hundbajs blivit ett växande problem. När man bor i en storstad finns det ett fåtal grönområden med gräsmattor och skogsdungar men en mycket stor mängd hundar. Barn är ju sällan på väg just dit vägen går utan vill ut och utforska skogen och gräsmattorna. Tyvärr är det enorma mängder hundbajs i skogsdungarna där vi bor. Det måste vara så att många hundägare anser att det är naturligt för hundar att bajsa i skogen precis som de vilda djuren och att lite gödning av vegetationen är bara bra för växtligheten. Jag generaliserar, men med tanke på de mängder hundbajs som finns så kan jag inte låta bli. Man får tyvärr räkna med hundbajs på barnens cyklar och skor om man låter dem röra sig fritt i stans grönområden. Det finns ett mindre naturreservat i närheten av vår sommarstuga, dit åker folk för att hundarna ska kunna göra sin toalett vilket resulterar i att det ligger ca en hundbajs per meter. Tror inte de har en tanke på att någon skulle vilja avvika från stigen för att utforska terrängen och därför inte ser problemet. Jag tror de flesta människor upplever hundbajs betydligt mer motbjudande både vad gäller lukt och konsistent (svårt att spola av) jämfört med hästbajs. Men sen kanske den som har hund har en större tolerans för hundbajset precis som jag har lärt mig att hantera mitt barns bajs.

Hundskit!
Läste nån grej igår om en ung tjej som plockat upp ett par hundra hundskitspåsar längs nån liten stig...

Hur tänker man då? Alltså när man samlar upp skiten i en påse, sen bara släpper påsen där man står? Det är ju så jävla vrickat.

Hundskit!
För att inte prata om allt MÄNNISKOBAJS!
Jag hade ingen aning om hur mycket folk skiter utomhus förrän min förra hund som var en människobajsrullare upplyste mig om det.
Det slutade med koppel på alla promenader inom 1 mil från civilisationen. För det är bara där man hittar det, inte långt ut i skogen där det inte finns toaletter eftersom jägare och filuftsmänniskor oftast gräver ner skiten.
Men 20 meter från macken eller restaurangen som har gratis toalett, där går det bra att sätta sig att skita.

MEN, det är bedrövligt med hundägare som inte plockar upp efter sig i samhällena. I skogen däremot så låter även jag det ligga kvar om hon inte skiter mitt på stigen.

Hundskit!
Jag längtar verkligen tills det ska börja finsopas här, då kommer ju all skit upp från gräsmattorna. Sen gör det ju inte saken bättre att dom låter allt ligga kvar uppe på gc banan ett bra tag:-/

Hundskit!
Lainen sa:
För att inte prata om allt MÄNNISKOBAJS!
Jag hade ingen aning om hur mycket folk skiter utomhus förrän min förra hund som var en människobajsrullare upplyste mig om det.
Det slutade med koppel på alla promenader inom 1 mil från civilisationen. För det är bara där man hittar det, inte långt ut i skogen där det inte finns toaletter eftersom jägare och filuftsmänniskor oftast gräver ner skiten.
Men 20 meter från macken eller restaurangen som har gratis toalett, där går det bra att sätta sig att skita.

MEN, det är bedrövligt med hundägare som inte plockar upp efter sig i samhällena. I skogen däremot så låter även jag det ligga kvar om hon inte skiter mitt på stigen.

Fortsätt inte tankebanen då den kommer att sluta i politiskt käbbel. Men en lösning är ju att skaffa fler bajamajor - de som inte har något hem behöver också skita oaktat vad man tycker om företeelsen men finns det ingen allmän toa så kommer det att skitas bakom macken.

Hundskit!
Kan bara hålla med!!! Detta har jag svurit ett antal gånger för! Hatar detta! Varför skaffa hund om man inte kan ta upp efter den!!!
Jag springer och håller efter ungen min så han inte springer där det finns skit jättejobbigt! Äckligt!

Hundskit!
Hmm, vi får byta ut hundar helt enkelt. Tama rådjur, ge dem gräs, då blir skiten inte så äcklig. Problem solved.
Man blir vad man äter är nog mer man skiter det man äter.

Tillbaka
Topp