hunt wheel

Newbi67

Medlem
hunt wheel
någon som har erfarenhet av deras

HUNT RACE AERO WIDE WHEELSET
WIDE, AERO, LIGHT. PICK THREE

31 DEEP | 24 WIDE | 1496G

visst vill ha carbon, men varför är det verkligen så mycket bättre eller bara coolt :=) men priset är ju högre och vikt bor i skåne inte så mycket berg här :=) mer orolig för vind så mer än 30-40 tveksam till. så bättre köra lite diet och förlora 5kg :=)

är det verkligen värt lägga minst dubbelt på carbonhjul.

tänkte testa köra mina nya hjul oavsett tubeless.

ooms

Aktiv medlem
hunt wheel
Ingen erfarenhet, men kolla upp hur de hanterar moms och tull nu efter brexit. Prylarna kommer ju från Kina/Taiwan, så tveksamt de klassas som brittiskt ursprung.

OlOIO

Medlem
hunt wheel
Jag har haft mitt par i 3-4 år och de funkar utmärkt. Ska medges att jag är något av en solskenscyklist men den är fortfarande raka och fina samt rullar bra. Har inga djupa kolfiberfälgar att jämföra med, men jag uppfattar dem som lättrullade och har aldrig haft problem med med kastvindar eller sådär. Och om man kör med fälgbroms skulle inte jag spenderat det dubbla på kolfiberhjul med sämre bromsverkan och allt.

moros

Aktiv medlem
hunt wheel
Har inget att säga om hjulen i sig men på https://eu.huntbikewheels.com/ skall moms och importavgifter vara inkluderat nu.

Däremot har priserna ökat rätt rejält på vissa hjul sedan någon vecka tillbaks. Jag hade Hunt på min short list av nya hjul (ex Mason x Hunt och Hunt 4 season) men höjda priser och långa leveranstider har gjort att jag plockat bort dom.

Med det sagt så kan de fortfarande ha bra priser på den typ av hjul du är intresserad av men många nöjda kommentarer har ju varit kopplade till priset, något som inte är så bra längre på de hjulen jag tittat på.

Senast ändrad:

Pfaff

Aktiv medlem
hunt wheel

visst vill ha carbon, men varför är det verkligen så mycket bättre eller bara coolt :=) men priset är ju högre och vikt bor i skåne inte så mycket berg här :=) mer orolig för vind så mer än 30-40 tveksam till. så bättre köra lite diet och förlora 5kg :=)

Har ett par på lvg cykeln. Bra hjul.
Om du är snäll kan du få klämma på dom i Malmö.

Bengt-re

Aktiv medlem
hunt wheel

Kör mina tubeless med gp5k 25mm tubeless. Fungerar bra - inget att klaga på. Dock går de primärt i vacket väder på sommaren.
IMG_20200405_151218_254.jpg

shakes

Ny medlem
hunt wheel
Har inget att säga om hjulen i sig men på https://eu.huntbikewheels.com/ skall moms och importavgifter vara inkluderat nu.

Däremot har priserna ökat rätt rejält på vissa hjul sedan någon vecka tillbaks. Jag hade Hunt på min short list av nya hjul (ex Mason x Hunt och Hunt 4 season) men höjda priser och långa leveranstider har gjort att jag plockat bort dom.

Med det sagt så kan de fortfarande ha bra priser på den typ av hjul du är intresserad av men många nöjda kommentarer har ju varit kopplade till priset, något som inte är så bra längre på de hjulen jag tittat på.
Har kikat lite på Hunt till och från och varit lite sugen. Men har inte tänkt på att dom blivit dyrare. Vilka hjul syftar du på då?

moros

Aktiv medlem
hunt wheel
De jag nämnde till exempel. Mason X Hunt kostade 419 (nu 469) och 4 season all-road 399 (nu 429). Så kanske inte brutala höjningar men i kombination med pre-order till juni eller hösten i vissa fall är tillräckligt för att inte göra dom lika intressanta för mig längre.

NLC

Aktiv medlem
hunt wheel
Fälgbromsade aluhjul med runt 30 mm höjd och 19-21 mm innerbredd är det väl rätt gott om på marknaden nu för tiden. Varför just dessa ?

Ang fälghöjd är det minst lika viktigt med en bra profil i kant och sidvind, men upp till 60 mm upplever inte jag som något större problem här i Skåne.

Newbi67

Medlem
hunt wheel
Fälgbromsade aluhjul med runt 30 mm höjd och 19-21 mm innerbredd är det väl rätt gott om på marknaden nu för tiden. Varför just dessa ?

Ang fälghöjd är det minst lika viktigt med en bra profil i kant och sidvind, men upp till 60 mm upplever inte jag som något större problem här i Skåne.
mer hört bra om dom så därav funderade på dom men sen är det lite så svårt lita på online recetioner nuförtiden

Newbi67

Medlem
hunt wheel
mer hört bra om dom så därav funderade på dom men sen är det lite så svårt lita på online recetioner nuförtiden
lite med ska jag ha 60mm så hoppar på carbon tåget och känner lite mycket pengar så mer är det värt det, vet svårt "hur långt är ett snöre" beror ju på ens ekonomi vad man tycker ok att lägga.

Newbi67

Medlem
hunt wheel
har med funderat på tex Farssport men vet att hunt hjul görs i typ kina eller däromkring men lite tveksam köpa kina hjul.

men är ju lite då carbonhjul och priset drar till ca de dubbla

hunt wheel
Har ett par Mason X på min gravel bike som har funkat felfritt i 1.5år, raka och fina. Väntar på ett par HUNT 44 Aerodynamicist Carbon Disc Wheelset som kommer att jämföras mot ett par Bora one nu när det byts till disc, har skannat nätet rätt hårt innan jag beställde dessa och överlag är det nöjda recensioner på Hunts hjul och deras kundtjänst om det skulle strula.

Newbi67

Medlem
hunt wheel
börjar funder om inte ska ta steget upp till carbon ser bla hunt har ett set med 50 bak och 36 fram är det bra? sen hur vindkänsliga är dom väger 90kg (planerar gå ner 10 :=)

Raggamuffin

Aktiv medlem
hunt wheel
ok men är det ett bra tänk?

Gamla 50-profil var väl lite vindkänsliga och visst kan det hugga i lite med en rejäl kastvind/storm även idag. Men jag tycker det är helt onödigt. Har själv inget lägre än 55 och inget jag tänker på alls.

Satte 62.5mm på tjejens första hoj hon fick i vintras, får väl lära sig hålla i styret :>

hunt wheel
Jag väger 68-70kg och har kört ett par 50mm höga kolhjul förut med den äldre profilen som ska vara mer vindkänslig, ställde aldrig till nått problem. Personligen tycker jag om att klättra så min gräns går där vid 50mm.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer