Hur är allt annat än föret i GBG?

De kallar det sin systerbutik. Gissningsvis vill de ha en butik där de kan sälja andra cyklar än enbart Trek (som i o för sig har ngt uddamärke i butiken, kanske flyttas de cyklarna nu över till Bikeplace).

Det var väl Nishiki och Merida de sålde också innan de renodlade och blev Trek Store? Känns väl hur som helst sunt att inte lägga hela sitt företags öde i ett märkes händer.

Innan dess hette det Cykelstället, en kul ordvits som gick förlorad på engelska.

Är det så att de separerat Trek och övriga märken som de sålt sen tidigare eller är det två separata butiker?
Stod lite på Facebook för ett tag sedan, och bikeplace kommer återuppstå. Jag tolkade det som att alla andra märken utom trek ska säljas där. Lite mer hybrid- och damcykelfokus lät det som.

Cyklade foccacia i dso för första gången idag (ja, jag fegade ur på första droppet) och kom fel ungefär där den svänger vänster, istället körde jag rakt fram.
Droppet på videon är "bara" ca 2.5 m högt men det såg ut att vara en brutalt stökig landning, men det som gjorde mig nyfiken var att det såg välkört ut fram till kanten, kan ni ge er till känna? Vem fan droppar där?! ?

Det är inga dropp, det är rolldowns...dessutom är det ngn som bygger nya, de ingår inte i vanliga Foccacia. Tvek om den sista är körd, inte av mig ivarjefall. Kanske av byggaren (jag har mina aningar).

Det är inga dropp, det är rolldowns...dessutom är det ngn som bygger nya, de ingår inte i vanliga Foccacia. Tvek om den sista är körd, inte av mig ivarjefall. Kanske av byggaren (jag har mina aningar).
Bra att veta?? jag får kolla närmare nästa gång så jag kommer rätt där i början. Min känsla där och då var att det inte hade gått att rulla utan att göra en otb så det är möjligt att jag körde fel från start.

Angående branten i filmen så hade någon varit där och stökat ganska nyligen, de låg två sågar i botten som inte hade rostat märkbart.

Ser inte riktigt vilken linje han droppar, men här kör han typ som jag...lugnt och fint. Den sista skulle ju bli dryga 2 m till plattish med, känns onödigt.

Droppet är precis till vänster om det som Emil87 lade upp, men det saknar landning och är ingen linje egentligen. Tillhör väl kategorin dumhuck :)
Hällrullet i andra klippet är några meter till vänster om huvudlinjen på Foccacia (sett uppifrån).

Droppet är precis till vänster om det som Emil87 lade upp, men det saknar landning och är ingen linje egentligen. Tillhör väl kategorin dumhuck :)
Hällrullet i andra klippet är några meter till vänster om huvudlinjen på Foccacia (sett uppifrån).
Ok får kolla nästa gång. Gillar Foccacia-spåren.

Nån talang på elmtb blåste just förbi mig där jag satt på en gräsplätt i slottskogen, max en halvmeter ifrån. Fullface och plastig body armor. Med tanke på att han 10 sekunder senare cyklade in i ett träd så var det nog ren tur att varken jag eller nån annan blev påkörd.
Låter som samma kille som jag har sett uppe på ljungheden. Trodde han självinvalidiserats vid det här laget.

Sambons Alfine 8 har rasat, ger oroväckande krasande ljud när man belastar låga växlar. Antar att det är Veloform som gäller? Stämmer de något snäva öppettiderna på hemsidan eller är det mer av ett riktmärke?

Sambons Alfine 8 har rasat, ger oroväckande krasande ljud när man belastar låga växlar. Antar att det är Veloform som gäller? Stämmer de något snäva öppettiderna på hemsidan eller är det mer av ett riktmärke?
Jag hade ringt och frågat utanför öppettiderna om han har tid att åta sig arbetet först och främst. Det är ibland svårt att få en syl i vädret under öppettiderna om det är mycket folk i butiken.?

Det är inte jättemånga betalda mektimmar innan det är billigare att köpa en ny planet och kasta i.
Jag köpte min för 1800 om jag minns rätt.

Det är inte jättemånga betalda mektimmar innan det är billigare att köpa en ny planet och kasta i.
Jag köpte min för 1800 om jag minns rätt.
Jo... det kanske är en bättre idé. €167 för ett nytt nav och bygga om hjulet:

Jo... det kanske är en bättre idé. €167 för ett nytt nav och bygga om hjulet:
Om själva hjulet inte är allt för slitet hade jag bara köpt innanmätet så du slipper bygga om hjulet :)

Utlyser en skattjakt! Finns ett par Oakley sutro med trail prizm gömda på jockes osynliga. Ut och leta :)
Den som hittar dem först har chans på fina priser.

Den sista känner jag igen (och jäsiken vad snällt det droppet ser ut på film, garanterad död i verkligheten), men vilka är de andra stigarna?

Den sista känner jag igen (och jäsiken vad snällt det droppet ser ut på film, garanterad död i verkligheten), men vilka är de andra stigarna?
Kör dom alltför sällan men brukar utgå från den toppen, "startar" 3 stigar där, körde Getens där trötta ben fega ur stepdown, finns en liten risk att man kan casa BB'n på en rot ;) och H.H. Kudos ligger precis intill H.H.

Edit: Glömde ena stigen.
Ligger vid Fornminnet på väg till Dubbelbranten, startar motsatt av Kerstin finns 2 varianter av den och nån mer där tror jag https://www.trailforks.com/trails/kjarstin/

Senast ändrad:
Föret är halt som fan nu. Men det är inte det tråden handlar om. Så om någon hittar ett par Everestglasögon (gråa/svarta med orangeaktiga mirrorglas) i trakterna kring ugglan, rollercoaster, thinnertrasan, så hojta gärna till! Tappade mina precis.. :(

Edit: Räddningsinsatsen avblåst. Upphittade imorse!
20230801_103945.jpg

Senast ändrad:
Snyggt! Jag har mina aningar om vem* det kan vara, ett pucko körde cross och la ut på Strava för några år sedan för att jävlas med cyklister. Minns inte om han både skyltade med sitt namn och start/slutposition där han högst troligt bodde, men det gick lätt att hitta idiotens Instagram iaf.

* Eller tja, uppenbarligen flera idioter men bara en bötfälld. Jaja.

Senast ändrad:
Har dom äntligen tagit fast puckot som skapat mängdvis med enduroslingor mellan Rävekärr och Kållered? Har för många prenumerationer på olika sidor så hoppas någon här har MP och sitter på svaret?

Visa bilaga 680634

Att lägga upp sin åkning på youtube kanske inte är optimalt när man river upp nya stigar där uppe. Ingen aning om det är han som artikeln handlar om men filmerna är i alla fall från Rävekärr.

Att lägga upp sin åkning på youtube kanske inte är optimalt när man river upp nya stigar där uppe. Ingen aning om det är han som artikeln handlar om men filmerna är i alla fall från Rävekärr.

Snyggt att han har sitt namn på YT och kör i skogen ovanför där han bor (källa: hitta.se) samt i den felstavade videon "a evning ride at my track" filmar ett skyddsobjekt och lägger upp.

I videon:
- 29.11 Skyddsobjektskylt
- 29.30-29.42 Skyddsobjekt

Vem tar polisanmälan? ?

Senast ändrad:
Snyggt att han har sitt namn på YT och kör i skogen ovanför där han bor (källa: hitta.se) samt i den felstavade videon "a evning ride at my track" filmar ett skyddsobjekt och lägger upp.

I videon:
- 29.11 Skyddsobjektskylt
- 29.30-29.42 Skyddsobjekt

Vem tar polisanmälan?
Videon är bara 28 min lång?

Vem är det som kräver honom på skadestånd? Antar att polisanmälan redan är gjort om det görs anspråk?
Som MagerValp sa är det markägaren. Däremot tror jag inte försvarsmakten bryr sig ett dugg om marken runt omkring, men deras skyddsobjekt vill de väl hålla borta från internet, därav foto och filmförbudet ?

Var det inte någon som postade om en stulen Vitus? Om den var typ ljusgrå med gul logga trampades den eventuellt från Sisjön över bron till 421/Järnbrott vid lunchtid idag...

Tillbaka
Topp