Hur är DH-cyklingen i flottsbro?

Har tidigare inte riktigt tyckt om flottsbro men nu på en riktig utförshojpa så var d klart roligare !
Bajenbacken e superkul oxå men just nu e flottan lite roligare .
Båda e värda liftkortspengarna .

// P

Glöm inte bort väsjöbacken! Ny för i år, men med många banor under uppbyggnad. Kommer helt klart klara konkurrensen mot de andra banorna.

Skulle säga att den är rätt bra.

Klart värt pengarna för liftkortet imho. Det är värt pengarna i Hammarbybacken oxå för den delen.
Tydligen så blir det varannan vecka i HBB och varannan i Flottsbro nu under våren. Flottsbros öppetider i kalendern på deras hemsida: http://www.flottsbro.se/index.asp

Flottsbro har ett DH spår som går ner på framsidan med lite olika varianter i mittenpartit. Sedan finns det en dualbana. Det finns också åtminstone 2 färdiga lite mer inofficella spår plus ett till som jag såg några killar hålla på att köra upp.

Jag ska dit imorgon och köra premier för moddat San Andreasen. Jag har inte varit där i säkert 2 år så det ska vara kul att se hur det ser ut nu. Videon på hemsidan såg kul ut.

Kör på silver San Andreas och svart TLD hjälm.

ja då jag var dit för, var de förra året eller 2 år sen hittade jag ett mysigt spår på "vänstersidan" av berget uppifrån/bakifrån sett. Där de var/är nån 4x bana fanns det en liten stig som gick nerför den branta backen och sedan följde skogskanten ända ner till gräsmattorna där framför sjön, den stigen var grymt mysig vill jag minnas. Tyvärr han jag bara åka ett varv då vi sedan fick fara iväg för att jag skulle hinna med flyget hem igen :-(

BUMMP

Flottan hade inte många lifttimmar 09, eftersom en cuptävling kommer att hållas i år måste vi som cyklar få chansen att utnyttja backen i år.

Vilka är det som sköter flottan?

Tillbaka
Topp