Hur är en Schwinn?

patten

Aktiv medlem
Hur är en Schwinn?
Hej!

Är ny här o ganska ny i cykelsporten. Jag köpte en hybrid i somras, men ångrar mig lite nu, vill istället ha en ht som jag kan leka lite med i skogen. Jag har fått erbjudande att byta med en schwinn mtb, ingen mer info än det har jag fått ännu, hade tänkt kolla på den innan jag dissar det helt. Men vad jag kommer ihåg av det märket eller vad jag sett är inte nått märkvärdigt. Jag undrar bara rent genrelt hur schwinn cyklarna är? Är det en cykel som ni själva skulle välja att köpa? Jag vet att man inte ska gå bara på märket, men rent generelt så kan man ändå säga något om det??

Tack på förhand.

Fredrik

Hur är en Schwinn?
Ta reda på vad det är för årsmodell och utrustning på den. Sen kan du skriva vad din cykel kostade ny och vad det är för nåt. Då är det enklare att bedöma.
/J

Hur är en Schwinn?
Schwinn var ju ett kalasmärke men det enda jag sett på senaste tiden är lite billigare doningar som inte ser särskilt lattjo ut.

I övrigt håller jag med ovanstående.

Hur är en Schwinn?
Ja jag har oxå kollat deras hemsida och det var inte alls så man blev helt tills sig. Om man tittar på priser och utrustning på de cyklarna, så är jag inte villig att byta. Nu har jag inte den hetaste cykeln kanske. Men det är ändå en skön o bra cykel med hyfat bra utrustning, en Apollo team racer från sportson. Jag får leta vidare och se om det finns nått skoj.

Hur är en Schwinn?
Håller med bigmollo, den här gången! ;-)
Schwinn är ett gammalt beprövat märke i Usa. Som mtb har det funnits i alla möjliga nivåer.
Mitt första mtb-köp, stod mellan Scott och Schwinn, från samma lilla lokala butik.
Pinsamt att erkänna, men färgen och priset vägde över till Schwinnens fördel. (Det var inte ett sämre köp, men en svag anledning!)

cykelSchwinn.JPG ht=480

Kvalitetsmässigt har den hållit väldigt bra, men det har hänt mycket med geometritänket sedan -95!

Hur är en Schwinn?
Fjärdebrunn: Ja. Det är designat så! Ett tag skulle kedjestagen ha olika lutning, för vridstyvhet/ kedjefrigång/ enbart design-noja!
På andra sidan är kedjestaget rakt. :-)

Förresten: Vad cyklade PeeVee på? Ngt. rödvitt.. Ok... letade själv dårå..
Det var inte mycket Schwinn i de cyklarna som användes i filmen! De var runt 8 st, och ihopplockade av allt möjligt. Både 40 och 50-talare med packväskor troligern hämtade från Honda! Ngn. hoj har sålts ruskigt dyrt på nätet.
Utseendet påminner dockj om klassisk Schwinn! Finns fler filmer där märket skymtat förbi.

peefront.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Hur är en Schwinn?
begagnade schwinncyklar går att få extremt billigt på bayen, eftersom jänkarna säljer där hela tiden. jag köpte denna ram för 20usd + frakt.
kolla upp vad hojen är värd begagnad. se inte enbart på priset då den var ny.

Bilagor

• kamera 495.jpg
    kamera 495.jpg
    44.1 KB · Besök: 49
Tillbaka
Topp