I helgen o i måndags har jag skyfflat o trampat upp "Staffans Störtlopp" ( Start vid telemasterna ovanför Lackarebäcks vattenverk).
Nätterna har ju varit kalla ett par dagar, så idag var det dags att testa om mitt arbete gett lön för mödan..
Det mesta av banan var hård som betong, även vallarna som jag byggt i kurvorna. Dock gav det bitvis ojämna underlaget ett stort rullmotstånd, särskilt i början, men med bra fokus o lite tramp fick jag upp farten.
Jag kom inte upp till backen förrän vid 16-tiden så i den nedre delen, som är mera solbelyst, var det duktig solmeja på sina ställen.
I den här svängen var det bra mjukt och om jag hade lite fart var det lögn att undvika att framhjulet skar iväg o tog befälet.
Här står hojen vid hoppet som ligger i den första "öppningen". Idag kände jag mig alltför ringrostig så jag bara rullade ner.
Som sagt, banan är nog bäst före dagsmeja o efter solnedgång. Den är lite smal på sina ställen, så ni får gärna hjälpa till att trampa ner kanterna där ni tycker att det behövs.
För övrigt är det rent magiskt hur mycket lättare det är att trampa på en smal stig om man tittar långt fram istället för en meter framför framhjulet :)
/S