Sambal Oelek
Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Ja, tog en gravel-tur idag med lite inslag av stig. Var det jag orkade med idag. Men det var ganska torrt på de värsta surhålen t om! För djaevle bra!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Med den olyckan är det banne mig inte dåligt att vara tillbaka på hojen alls!Jävla dålig timing att ha ett långt operationssår på insidan låret som måste läka. ? Får förhoppningsvis börja cykla igen nästa helg.
Ja, det kan ju vara bra för dig att lära dig använda styret på rätt sätt. ? (sorry om det var för tidigt med ett styrskämt...)Tänkte tipsa om Adams Mtb-kurser (se hans senaste poster). Jag var på två delar förra året och det var kanon. Anmälde mig till kurvtekniken i år igen.Login • Instagram
Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.instagram.com
Tack för tips, anmäld till eftermiddagspasset. Överväger även ryckistyrettöntkusen dagen efter.Tänkte tipsa om Adams Mtb-kurser (se hans senaste poster). Jag var på två delar förra året och det var kanon. Anmälde mig till kurvtekniken i år igen.Login • Instagram
Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.instagram.com
Stack ut runt lunch i krokarna jämte där. Finfint före, torrt förutom de hål/hällar som saknar avrinning. Körde Mastrajderna, Die Maur, Cliff Hanger, Kalhygget, The Edge och några till, träffade inga cyklister förutom några vid parkeringen ?Rastar Fjompen för första ggn på över 6 mån i Brudaremossen. Underbart torrt och vindstilla men jag vet inte hur det ser ut på stigarna.
Visa bilaga 545186
Oj då, hoppas det inte var ryssen!Stack ut runt lunch i krokarna jämte där. Finfint före, torrt förutom de hål/hällar som saknar avrinning. Körde Mastrajderna, Die Maur, Cliff Hanger, Kalhygget, The Edge och några till, träffade inga cyklister förutom några vid parkeringen ?
Edit: här är dock väldigt rökigt så nog är det torrt alltid. En brandbil körde nyss upp mot teracom-masten.
Edit 2: Sambon ser röken från andra sidan stan, nu drar jag!
Hur många deltagare var det vid de tillfällena?Tänkte tipsa om Adams Mtb-kurser (se hans senaste poster). Jag var på två delar förra året och det var kanon. Anmälde mig till kurvtekniken i år igen.Login • Instagram
8st platser/grupp. Grundtekniken var vi dock bara 5st på.Hur många deltagare var det vid de tillfällena?
Det gör extra ont att läsa detta när sjuksköterskan gnäller på att såret fortfarande är ”såsigt”. Så sjukt sugen på att börja cykla igen! Har laddat med ny uppsättning kläder och nya handtag. ? - Finns en risk att jag går från 11vxl till GX AXS om jag inte får rastas snart.Sandiga -> 1 1/2an -> Sandiga, torr
Kanada, torr
Telegrafstigen, blöt
Flow to oldies -> DH for oldies, lite fuktigt
Eklanda switchbacks, snustorr förutom sista diket vid vägen.
AXS? Välkommen till försäkringstråden ?Det gör extra ont att läsa detta när sjuksköterskan gnäller på att såret fortfarande är ”såsigt”. Så sjukt sugen på att börja cykla igen! Har laddat med ny uppsättning kläder och nya handtag. ? - Finns en risk att jag går från 11vxl till GX AXS om jag inte får rastas snart.
Ställer mig fortfarande lite tveksam men nu börjar de ju bli ”billiga” (€450), skiljer bara 2k mot trådburet. Snart dags att antingen gå ner 10kg eller skaffa en växel till ?.AXS? Välkommen till försäkringstråden ?
Håller med om att det är en ok ”engångskostnad” för att lyxa till hojen, det sega är väl när man drar bakväxeln i en sten och en ersättare kostar tre (?) lax..Ställer mig fortfarande lite tveksam men nu börjar de ju bli ”billiga” (€450), skiljer bara 2k mot trådburet. Snart dags att antingen gå ner 10kg eller skaffa en växel till ?.
Var får du priserna ifrån? Jag hittar uppgraderingskit (shifter + derailleur) för ung 550€. Motsvarande konventionell GX hittar jag för 160€ vilket ju blir en skillnad på 390€. Visst varierar ju priserna kraftigt men där jag hittar billigare alternativ finns de aldrig i lager.Ställer mig fortfarande lite tveksam men nu börjar de ju bli ”billiga” (€450), skiljer bara 2k mot trådburet. Snart dags att antingen gå ner 10kg eller skaffa en växel till ?.
R2 har i lager för €425.Var får du priserna ifrån? Jag hittar uppgraderingskit (shifter + derailleur) för ung 550€. Motsvarande konventionell GX hittar jag för 160€ vilket ju blir en skillnad på 390€. Visst varierar ju priserna kraftigt men där jag hittar billigare alternativ finns de aldrig i lager.
Sweet! Gamla växelväljaren i och för sig vad det ser ut som men det spelar ingen större roll.R2 har i lager för €425.
Problemet är att jag behöver ny kassett och kedja också i så fall, så jag drar ut på det så länge som möjligt.Sweet! Gamla växelväljaren i och för sig vad det ser ut som men det spelar ingen större roll.
Det finns ju, som du säkert redan vet, kit innehållandes kassett oxå. Om det blir billigare än att köpa löst vet jag inte.Problemet är att jag behöver ny kassett och kedja också i så fall, så jag drar ut på det så länge som möjligt.
Cykeln från skuggsidan, kaotisk pedalvinkel samt brott mot tredjedelsregeln - förstår inte hur du kan med att lägga upp en sådan bild??? ?Bild från Kalhygget igår innan det började brinna Visa bilaga 545445
Dessutom är cykeln på väg åt vänster medans stigen går åt höger.Cykeln från skuggsidan, kaotisk pedalvinkel samt brott mot tredjedelsregeln - förstår inte hur du kan med att lägga upp en sådan bild??? ?
Oooh, den där har ju jag tänkt köra länge men inte blivit av. Kanske ska testa den med mina nya hjul jag får nångång ikväll eller måndag beroende på när Bring tröttnat på att köra runt me dem i sin budbil.Surt med sabotage. En av få fördelar med att det är så mycket cyklister i ÄGB numera är att utlagt skräp brukar försvinna snabbt iaf.
Torrt och fint typ överallt nu ja, glad att kunna ge mig ut o (feg)cykla lite igen efter rejäl faceplant/krasch för ~2 veckor sedan.
Noterade fö att Pogo Pedagog varit o taggat "min" stepup i Kungsten. Jag tror den övre pilen visar var man ska träffa för en perfekt case:
Visa bilaga 546185
Kan rekommendera att även testa bermen i slutet av samma stig då, den är i sitt bästa skick nu med. :-)Oooh, den där har ju jag tänkt köra länge men inte blivit av. Kanske ska testa den med mina nya hjul jag får nångång ikväll eller måndag beroende på när Bring tröttnat på att köra runt me dem i sin budbil.
Mkt dropp till flat och ganska scary grejer på svarta/röda. Men finns några riktigt fina&snälla med. Apberget flow, Rollercoaster och Berras DH är trevliga.Sprang en sväng över Apberget och där var det torrt och tomt. Hur är stigarna där överlag för nån som vanligtvis kör blått/rött och tvekar på drop över midjehöjd? Sett till popularitet på Trailforks så verkar de inte ligga högt i kurs.
var ligger apberget?Mkt dropp till flat och ganska scary grejer på svarta/röda. Men finns några riktigt fina&snälla med. Apberget flow, Rollercoaster och Berras DH är trevliga.
var ligger apberget?
Tufft, åker dit och kikar på fredag ??
Om du har tur blir det en AW-rajd på fredag då vi kör dom lättare och kollar/förfasas över dom ruggigare innan vi ljuger över en öl att vi hade tagit även dom svarta om inte om hade varit.Håll koll på ett forum nära dig.Tufft, åker dit och kikar på fredag ??