Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns film på någon som kör alla A-linjer på Pine Forest DH?
/En som inte gör det (ännu)
Nä exakt. Hade varit kul att se någon som knöt ihop stenhopp 1, stenhopp 2, gapet och sen droppet på slutet.Jag har några videos på när kör typ utan hoppet och droppet. Inte det som efterfrågas men har aldrig sett någon video på när någon tar droppet i slutet.
Hur är det sista droppet jämfört med största droppet i hoppbacken i Isaberg? Är det drop-to-flat?Nä exakt. Hade varit kul att se någon som knöt ihop stenhopp 1, stenhopp 2, gapet och sen droppet på slutet.
Sommarutmaning, vem fångar det på film först? ?
Relativt platt, stenigt och tight mellan två träd. Halvkass inrun också har jag för mig, men inte särskilt högt dropp. Jag har kört det nån gång, men inget jag gärna kör igen.Hur är det sista droppet jämfört med största droppet i hoppbacken i Isaberg? Är det drop-to-flat?
Ok, tror jag sett några bilder på det i tidigare inlägg. Säkert tuffare i verkligheten än på bild o det såg lite stökigt ut redan på bilden.Relativt platt, stenigt och tight mellan två träd. Halvkass inrun också har jag för mig, men inte särskilt högt dropp. Jag har kört det nån gång, men inget jag gärna kör igen.
Jag startade en ny tråd nu förresten. :-)
Hur är allt annat än föret i GBG?
Jag tänker mig att vi kan diskutera t. ex. fesk och annat Göteborgs-gôttigt här, och så fokuserar den andra tråden på föret, för de som primärt är intresserade av den biten. Annat att diskutera: byggen, film från Göteborg (helst cykling, inte Håkan Hellström-konserter), osv. PS. Detta är inte...happyride.se
Jag har inte testat av den enkla anledningen att det är tätt mellan träden efter landningen. Det är även stenigt. Du behöver alltså landa i rätt korridor och därefter vara redo för en stenmatta. Själva droppet i sig är nog inget bekymmer.Hur är det sista droppet jämfört med största droppet i hoppbacken i Isaberg? Är det drop-to-flat?
Då får det nog vara för min del. Jobbiga drops klarar jag väl av hyfsat men jag är dålig på att sikta rätt.Jag har inte testat av den enkla anledningen att det är tätt mellan träden efter landningen. Det är även stenigt. Du behöver alltså landa i rätt korridor och därefter vara redo för en stenmatta. Själva droppet i sig är nog inget bekymmer.
Jag ger mig ut imorgon och försöker få ihop något. Har själv inte tagit gapet än så behöver testa och länka allt. Droppet tror jag jag gjort på HT, gäller bara att sikta rätt (läs: ha tur).Finns film på någon som kör alla A-linjer på Pine Forest DH?
/En som inte gör det (ännu)
Saknas inte översta stenen på kicken längre? Utan den känns de skumt.Tror någon har förenklat gappet på senare tid, vill minnas att både kicken och landningen var påbyggda.
Tack, bra peptalk. Kör alltid full face men det finns ju annat som kan ge sig :D
Bra kört! Vad blev tiden?Som utlovat, Pine Forest A-line. Kört av en weekend warrior med två års erfarenhet i varmaste midsommaren sedan 1988. Så ja, perfekt är det inte men lyckades själv knipa ett nytt PR på åket iaf.
Lite olika vinklar på första halvan, sen kommer POV-åket utan klipp. Ursäkta vindbrus, lånade gopro och fanns inget vinddämpande på den.
Före: torrt som fnöske
Tack, lyckades aldrig cleara gapet nät jag filmade med stora kameran, men gopro-rundan flöt allt på bättre och strava klockade 30s. Så går kanske krypa ned på en top 10 om jag skippar första droppet och lyckas ta bermen korrekt.Bra kört! Vad blev tiden?
Najs. Jag är en mega fegis och vågar knappt cykla ner där så det är gött att få lite inspiration.Som utlovat, Pine Forest A-line. Kört av en weekend warrior med två års erfarenhet i varmaste midsommaren sedan 1988. Så ja, perfekt är det inte men lyckades själv knipa ett nytt PR på åket iaf.
Lite olika vinklar på första halvan, sen kommer POV-åket utan klipp. Ursäkta vindbrus, lånade gopro och fanns inget vinddämpande på den.
Före: torrt som fnöske
Jag körde också på en färsk baj häromdan ?Hundbajsigt ?
Var det en cake? Har tyvärr en bekant som brukar köra runt där med sin och tycker att det är ok eftersom den är så lätt (det är den inte).Fint i ÄGB igår.
Dödskottar lite överallt.
Blåbären börjar bli fina också :)
Medans jag stod och väntade på Eklanda-parkering kom en herre på en elcross och fräste runt lite på parkeringen medans han pratade i telefon, för att sen fräsa iväg upp längs Solängsbacken (?).
Visa bilaga 564178
Enligt nya direktiven är väl även elcyklar uttryckligen förbjudna utanför grusvägarna i Ägb?Var det en cake? Har tyvärr en bekant som brukar köra runt där med sin och tycker att det är ok eftersom den är så lätt (det är den inte).
Körde just den röda XC-slingan med Nystign på vägen mot Hisingsparken och jäklar vilken bra stig. Teknisk och tuff men lätt att följa, kudos till folket som jobbat på den.
Parkera vid fotbollsplanerna vid bjurslättstorg alternativt längst upp på samma gata vid kyrkan. Utgå rakt fram upp mot slätta damm och fiket. På samma sida som fiket finns massor av bra stigar samt inte minst flow kullen och stigarna på vänster sidan dammen när du kommer längst upp i änden av dammen.Tänkte prova på Hisingsparken, var är bäst att parkera bilen och utgå ifrån?
Har inte kollat, jag tog bara en avstickare på vägen.Finns det en route på TF eller Strava där den ingår?
Ja hp är fantastiskt! Jag har cyklat där sedan 2016 å kan fortfarande hitta nya lines och grejer att cykla på som inte är uppkörd stig. Finns utmaningar precis överallt att hittaJo men Hisingsparken var ju riktigt skoj. Otroligt många stigar som går kors och tvärs bara, så det var svårt att hitta rätt och hålla uppe farten.
Snustorrt där ute för övrigt.
Grymt, tusen tack!! det får bli en tur där.Parkera vid fotbollsplanerna vid bjurslättstorg alternativt längst upp på samma gata vid kyrkan. Utgå rakt fram upp mot slätta damm och fiket. På samma sida som fiket finns massor av bra stigar samt inte minst flow kullen och stigarna på vänster sidan dammen när du kommer längst upp i änden av dammen.