Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Jag har också märkt av att det är betydligt färre på stigarna numera, speciellt cyklister.
Fast det är alltid lite folk under semestern. De flesta har annat att syssla med. Under höst , vinter och tidig vår är det ju i princip tomt. Min upplevelse är att det är flest folk maj, juni

Senast ändrad:
Hur är föret i GBG?
Fast det är alltid lite folk under semestern. De flesta har annat att syssla med. Under höst , vinter och tidig vår är det ju i princip tomt. Min upplevelse är att det är flest folk maj, juni
Tycker de varit betydligt mindre sedan tidigt i våras, samma sak i Åre och isaberg också. Fortfarande en del folk där men mindre än tidigare år.

Hur är föret i GBG?
Hisingsparken var perfekt, och om någon undrar så är rusningstrafiken igång som om semestern aldrig funnits.. tog mig 35 minuter att köra en mil genom stan

Hur är föret i GBG?
Det pratas aldrig om föret i Bollekollen bike park, tekniskt sett inte i Göteborg men vem vore jag att exkludera.. någon som har varit där i sommar? Är det värt vs Alebacken?

Hur är föret i GBG?
Fanns några stigar i Lackarebäck igår kväll som tack vare bokskogens skuggande prakt ännu inte torkat helt.. loam-porr i slutet av Elins och början/mitten på Staffans Störtlopp

Hur är föret i GBG?
Ja fast fortfarande betydligt mindre än senaste 3 åren. Pandemi mtb åkare som tröttnat på att cykla kanske? Hypen lagt sig? Så visst, mer som normalt före det var jättemånga.
Ja precis, det var så jag menade. Så som det varit 2020- har det aldrig varit förut och nu i år lite lugnare igen. Fast fortfarande mer folk i skogarna hittills i år än jag minns att det var före pandemin, då fick man ju oftast vara rätt ensam.

Hur är föret i GBG?
Det pratas aldrig om föret i Bollekollen bike park, tekniskt sett inte i Göteborg men vem vore jag att exkludera.. någon som har varit där i sommar? Är det värt vs Alebacken?
Jag var där i juni, helt ensam i backen. Ett spår var i princip igenvuxet, så det var typ två nedfarter att växla mellan. Regnet öste ner så det kanske är mer folk där i vanliga fall och sliter på underlaget.
Liften strulade också med nån säkring som löste ut med jämna mellanrum, det var inga mjukstarter när de startade om den. Jag slapp bli sittande i den brantaste delen nån gång men det kändes som rysk roulette.

Hur är föret i GBG?
Ja fast fortfarande betydligt mindre än senaste 3 åren. Pandemi mtb åkare som tröttnat på att cykla kanske? Hypen lagt sig? Så visst, mer som normalt före det var jättemånga.
Jag började hyra ut sambons MTB ungefär i samband med pandemistart, det var stort intresse speciellt under våren 2021, hittills i år har jag haft lika många uthyrningar som jag hade första kvartalet 2021, så suget att testa verkar ha minskat rejält om inte annat

Hur är föret i GBG?
Som en jäkla ångbastu. Jag klämde ett pass mellan åskvädren här på eftermiddagen. Alla stenar var snorhala, man märkte att man varit rätt bortskämd med snustorrt och superfäste de senaste månaderna.

Hur är föret i GBG?
Som en jäkla ångbastu. Jag klämde ett pass mellan åskvädren här på eftermiddagen. Alla stenar var snorhala, man märkte att man varit rätt bortskämd med snustorrt och superfäste de senaste månaderna.
Cyklade ut vid 17 ungefär när det andra åskvädret drog in över Frölunda, det var en delikat naturupplevelse med starka byar, möe regn och hagel halvvägs till Ägb. Tor spelade live. Tror temperaturen hade gått ner lite då, blev ganska lagom med svalt regn och gissningsvis 20 grader i luften. Tyckte greppet var över förväntan men det kan också vara så att pollen och annat bös som du gled runt på regnat bort när jag kom ut. Brukar vara som halast första gången det regnar på ett tag.

Hur är föret i GBG?
Cyklade ut vid 17 ungefär när det andra åskvädret drog in över Frölunda, det var en delikat naturupplevelse med starka byar, möe regn och hagel halvvägs till Ägb. Tor spelade live. Tror temperaturen hade gått ner lite då, blev ganska lagom med svalt regn och gissningsvis 20 grader i luften. Tyckte greppet var över förväntan men det kan också vara så att pollen och annat bös som du gled runt på regnat bort när jag kom ut. Brukar vara som halast första gången det regnar på ett tag.
Jag skulle cyklat ärenden i Sisjön, men i sista sekund blev det bilen istället då dottern ville hänga på och shoppinglistan växte. När det brakade loss och vi körde i 30 på leden undrade jag för mig själv om någon hade dragit en chansning och satsat på lite cykling med gött grepp ?

Hur är föret i GBG?
Finns tydligen en pump track vid Eriksbergkranen
IMG_6046.jpeg

Hur är föret i GBG?
Om man vill dra med grabben så han får prova på lite gruppcykling, finns det några andra än mtbstore (onsdagar) och specialized (lördagar)? Just onsdagar och lördagar är förstås de dagar jag inte kan...

Hur är föret i GBG?
Ny mobil med vidvinkellins tar fräna cockpit-pics! Cockpics?
4CDADA0B-63C4-496F-9CE5-21AC38454D98.jpeg

Hursomhelst, det var sladda-med-framhjulet-torrt på sandstigarna i Ägb.

En dag kommer jag ta med mig en planka och lappa igen den där rampen.
B22B7FB1-E0CC-4FB7-97B6-34614E8FDE4F.jpeg

Har aldrig vågat köra droppet då jag, trots att jag inte kör på 20” hjul, nojar över att få hangup när jag lägger bak vikten preciiiis i luckan för att sedan stupa pladask.

Hur är föret i GBG?
Ny mobil med vidvinkellins tar fräna cockpit-pics! Cockpics?
Visa bilaga 578146
Hursomhelst, det var sladda-med-framhjulet-torrt på sandstigarna i Ägb.

En dag kommer jag ta med mig en planka och lappa igen den där rampen.
Visa bilaga 578147
Har aldrig vågat köra droppet då jag, trots att jag inte kör på 20” hjul, nojar över att få hangup när jag lägger bak vikten preciiiis i luckan för att sedan stupa pladask.
Konstigt att man brukar hänga upp sig på sånna saker men det händer tyvärr ibland :/. Kan iallafall säga att de bara e att köra, jag har provat flera gånger :).

Hur är föret i GBG?
Torrt och fint i Hisingsparken ikväll, körde dirty poggi för första gången sedan i våras, blivit lite uppkörd och blev direkt en rätt rolig stig. ??

Hur är föret i GBG?
?

Måste vara som i Sahara i ägb då, för jäklar vad det dammade i Lackarebäck.
Ja typ så.

Hur är föret i GBG?
Men hallå!? Ligger inte du i gipsvagga?
Jag har temporärt konverterat till promenader, och skulle ändå lämna dottern på träning där i krokarna..

Edit: och på helgens annalkande byggdag vid slottsskogsvallens pumptrack kommer jag stå i svart kostym under ett träd en bit avsides, för att efter att ha blivit upptäckt jogga bort till en Lincoln Town Car med tonade rutor som sedan bränner iväg med skrikande däck.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp